بررسی Miix 2 لنوو

موبنا، لیلا محمدنظامی – این اتفاق هم افتاد و چند سالیست که شاهد عرضه تبلت های ویندوزی هستیم. اما تا همین اواخر کمتر شرکتی به سراغ تولید تبلت های کوچک‌تر از ۱۰ اینچی رفته بود. گویا این وضعیت هم موقتی است. شرکت‌های مختلف، یکی پس از دیگری، از تبلت های ویندوزی خود رونمایی می‌کنند. شرکت …

موبنا، لیلا محمدنظامی – این اتفاق هم افتاد و چند سالیست که شاهد عرضه تبلت های ویندوزی هستیم. اما تا همین اواخر کمتر شرکتی به سراغ تولید تبلت های کوچک‌تر از ۱۰ اینچی رفته بود.
گویا این وضعیت هم موقتی است. شرکت‌های مختلف، یکی پس از دیگری، از تبلت های ویندوزی خود رونمایی می‌کنند.
شرکت چینی لنوو ابتدا با تبلت ۱۰ اینچی Miix وارد این بازی شد. حال این شرکت نسل جدیدی از این تبلت ویندوزی را عرضه کرده است.
سری تبلت های Miix 2 در اندازه های ۸، ۱۰ و ۱۱ اینچی تولید شده‌اند.
Lenovo-Miix-2
نمایشگر
برای این تبلت یک صفحه نمایش مجهز به فناوری IPS با رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است.
تراکم پیکسلی صفحه نمایش میکس ۲ حدود ۱۸۹ppi است.
این مسئله که چرا هنوز تولید کنندگان تبلت های ویندوزی به رزولوشن های نسبتا پایین اکتفا می‌کنند، برای کسی روشن نیست. نمایشگرهای بسیاری از تبلت های اندرویدی، در همین محدوده قیمت، رزولوشن و به تَبَع آن ،تراکم پیکسلی بیشتری دارند.
بر فرض مثال تراکم پیکسلی نمایشگرهای تبلت های نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۳ و جی پد ۸.۳ به ترتیب ۳۲۳ و ۲۷۳ پیکسل در اینچ است.
رنگ‌ها در صفحه نمایش این تبلت بسیار طبیعی‌اند. زاویه دید نمایشگر و روشنایی تصویر هم در حد مطلوبی است.
سنسور سنجش نور محیط هم به خوبی عمل می‌کند و و در صورت نیاز، به طور خودکار روشنایی صفحه نمایش را برایتان تنظیم می‌نماید.
سخت افزار و نرم افزار
lenovo-miix-2_case-100248857-orig
تبلت میکس ۲ به چیپ ست اینتل اتم Z3740 مجهز است. این چیپ ست میزبانی ۴ هسته پردازشی با فرکانس کاری ۱.۳۳ گیگاهرتز را بر عهده دارد.
این تبلت همچنین ۲ گیگابایت رم را در خود می‌بینید. تا این جا بین این تبلت و تبلت هیبریدی ایسوس یعنی ASUS Transformer Book T100T تفاوتی وجود ندارد.
عملکرد سخت افزاری میکس ۲ نیز همچون ترنسفورمربوک T100T، رضایت بخش است. انتظار اجرای بسیار روان و بدون نقص اپلیکیشن های ویندوزی را در این تبلت نداشته باشید.
درست است که این تبلت را از این لحاظ، جزو بهترین‌ها قلمداد کرده‌ایم، با این وجود به هیچ وجه با یک لپتاپ ویندوزی پرقدرت قابل قیاس نیست.
حافظه داخلی این تبلت، ۶۴ گیگابایت است. از سوی دیگر، وجود شیار microSD به شما امکان می‌دهد که حافظه دستگاه خود را افزایش دهید.
سیمکارت خور بودن تبلت هم، امکان استفاده از شبکه های مخابراتی ۳G را برای شما فراهم می‌کند.
همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید این تبلت از نسخه کامل ویندوز ۸.۱ بهره می‌برد. از این رو میکس ۲ می‌تواند کلیه نرم افزارهای ویندوزی کامپیوترهای دسکتاپ و همچنین اپلیکیشن های ویندوز استور (Windows Store) را اجرا کند.
به طور کلی اجرای اپلیکیشن های مختلف در میکس ۲ بدون مشکل خاصی صورت پذیرد. این تبلت، لذت کار با سیستم عامل ویندوز را در قالب یک دستگاه سبک و جمع و جور برای شما به ارمغان می‌آورد.
شارژدهی باتری این تبلت ویندوزی به پای شارژدهی هم قیمت‌های اندرویدی اش نمی‌رسد. با این حال، میکس ۲ به عنوان یک تبلت ویندوزی، در آزمایشات مربوط به تست باتری نتایج خوبی از خود نشان داده است.
باتری این تبلت می‌تواند در حالت کاربری ترکیبی و مداوم، نزدیک به ۱۰ ساعت دستگاه را سرپا نگاه دارد. Venue Pro 8 Dell از حیث شارژدهی باتری یک قدم عقب‌تر از میکس ۲ ایستاده است.
بر اساس بررسی‌های انجام شده، باتری محصول شرکت Dell می‌تواند در کاربری مداوم و ترکیبی در بهترین حالت، چیزی حدود ۷ تا ۸ ساعت باتری را در خود نگاه دارد. بنابراین محصول لنوو از این لحاظ در جایگاه بهتری قرار دارد.
دوربین
میکس ۲ به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه مجهز شده است.
هر دو دوربین بسیار کاربردی هستند. اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین دوربین‌های دنیای تبلت ما یاد کرد.
دوربین اصلی در شرایط نوری خوب، تصاویر خوش رنگ و لعابی خلق می‌کند. کیفیت رنگ‌ها هم در حد متوسط است. شاید عکس‌های گرفته شده ایده آل نباشند، با این وجود عکس‌های قابل استفاده و به درد بخوری می‌توان ثبت کرد.
هر ۲ دوربین از پس ضبط ویدیو های Full HD برمی آیند. دوربین جلویی هم در قالب وبکم به بهترین شکل عمل می‌کند و شما مشکل خاصی با آن پیدا نخواهید کرد.
طراحی و ساخت

با یک تبلت ۸ اینچی خوش ساخت طرف هستیم؛ تبلتی که برخلاف هم قطارهای ویندوزی خود، از ظرافت خاصی برخوردار است و شما می‌توانید آن را به راحتی با یک دست بگیرید.
بدنه این تبلت، نقره ای رنگ است. حاشیه دور نمایشگر هم به رنگ مشکی است. بخش پشتی این تبلت فلزی بوده و برجستگی‌های بسیار ریزی را بر روی خود می‌بیند. این بافت فلزی به خوش دست بودن و سر نخوردن تبلت کمک شایانی می‌کند.
یک سری برچسب، از جمله لوگوی ویندوز و لوگوی Intel inside، بر روی نمای پشتی تبلت قرار گرفته که به راحتی می‌توان آن‌ها را از بدنه جدا کرد.
این تبلت ضخامتی معادل ۸.۳۵ میلیمتر و وزنی برابر با ۳۵۰ گرم دارد. این اعداد برای یک تبلت ۸ اینچی ویندوزی مناسب به نظر می‌رسند.
معمولا تبلت های ویندوزی کمی از برادران اندرویدی و iOSی خود زمخت‌تر هستند. اما با در دست گرفتن این محصول تفاوتی حس نخواهید کرد.
المان‌های مختلف بر روی این تبلت طوری تعبیه شده‌اند که شما را قانع می‌کنند دستگاه را به صورت عمودی در دست بگیرید.
این تبلت هم همچون اکثر تبلت های ویندوزی از دکمه اختصاصی ویندوز بر روی بدنه بهره می‌برد. این دکمه لمسی-خازنی دقیقا در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.
در امتداد این دکمه و در بالای نمایشگر، سنسور وبکم تعبیه شده است. بر روی گوشه سمت چپ دستگاه هم شاهد لوگوی لنوو هستیم.
با نگاهی به بخش پشتی تبلت، در گوشه سمت چپ و بالا، دوربین اصلی تبلت را خواهیم یافت. نمای پشتی تبلت علاوه بر دوربین، میزبان اسپیکر و لوگوی لنوو است.
دکمه پاور (روشن/خاموش) بالاتر از همه قرار گرفته و کمی پایین‌تر دکمه تنظیم صدا، شیار microSD و درگاه Micro USB تعبیه شده‌اند.
در مجموع، این تبلت طراحی زیبا و ظریفی دارد و به علاوه این که از کیفیت ساخت خوبی هم برخوردار است.
MIX 2-0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا