جمع آوری کارت گارانتی های بی هویت در سال ۹۴

موبنا، لیلا محمدنظامی – “سید مهدی میرمهدی” با اشاره به همکاری بالای سازمان حمایت از مصرف کننده با این اتحادیه درخصوص ساماندهی جمع آوری متقلبان در زمینه کارت گارانتی های تقلبی گفت: یکی از بارزترین اقدامات اتحادیه فناوران رایانه تهران جمع آوری کارت گارانتی های بی هویت و جعلی بود. وی با اشاره به جمع …

موبنا، لیلا محمدنظامی – “سید مهدی میرمهدی” با اشاره به همکاری بالای سازمان حمایت از مصرف کننده با این اتحادیه درخصوص ساماندهی جمع آوری متقلبان در زمینه کارت گارانتی های تقلبی گفت: یکی از بارزترین اقدامات اتحادیه فناوران رایانه تهران جمع آوری کارت گارانتی های بی هویت و جعلی بود.

image description
image description

183418
وی با اشاره به جمع آوری حدود ۹۰ درصدی از کارت گارانتی های بی هویت و تقلبی دربازار آی تی تهران گفت: این اتحادیه با تدابیر خاص توانست حدود ۹۰ درصد از مراکز پخش این کارت گارانتی ها را شناسایی و جمع آوری کند.

image description
image description

میرمهدی یکی دیگر از اتقاقات مهم بازار ای تی را شناسایی واحدهای صنفی که بدون مجوز فعالیت می کردند، عنوان کرد و گفت: در سالی که گذشت حدود ۲ هزار واحد صنفی که بدون مجوز فعالیت می کردند و دسته بندی شدند که در سال ۹۵ بتوانند برای مجوز اقدام کنند.
به گزارش موبناٰٰ، بازار کامپیوتر ایران طی سال های گذشته به گفته بسیاری از فعالان بازار به دلیل سیاستگذاری دولت وقت در بخش تعرفه روزهای سختی را سپری کرد.دشواری واردات کالا های کامپیوتری و ارائه نکردن خدمات و تجهیزات مورد نیاز شرکت های خارجی به دلیل تحریم های بین المللی این شرایط را تشدید کرد.
طی سال های گذشته مسئولان بازار کامپیوتر از جمله اتحادیه فناوران، وزارت صنعت و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برنامه های مختلفی را برای ساماندهی به بازار گارانتی کالاهای کامپیوتری به کار بستند برنامه هایی که تا کنون نتیجه ای جز بی اعتمادی بیشتر کاربران به خدمات پس از فروش شرکت های کامپیوتری به همراه نداشته است.
نوسانات نرخ ارز، اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسانه در بخش تعرفه گذاری و گمرک(به تعبیر فعالان بازار)، ناهماهنگی در سیاستگذاری بین متولیان مختلف وغیره از جمله مشکلاتی است که این بازار طی چند سال اخیر با آن روزگار گذرانده است.
در کنار تمام این مشکلات کاملاً طبیعی به نظر می رسد که به خدمات گارانتی و پشتیبانی از محصولات کامپیوتری خریداری شده توسط کاربران نیز توجهی نشود.
مجموعه این مشکلات نوعی جو بی اعتمادی را در بین کاربران ایران نسبت به بحث گارانتی وخدمات پس از فروش آن در کشور ایجاد کرده است هرچند در سال های گذشته آیین نامه ها و سیاستگذاری های مختلفی برای ساماندهی بازار گارانتی کالاهای کامپیوتری در نظر گرفته شده بود اما تاکنون این برنامه ها خروجی مشخصی نداشته اند.
با توجه به اظهارات رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران مبنی بر جمع آوری کارت گارانتی های تقلبی در سال ۹۴ ، باید منتظر ماند و دید که وضعیت نه چندان مطلوب خدمات پس از فروش در سال جدید به کجا خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا