اوج برندپرستی در بازار تلفن همراه

موبنا، لیلا محمدنظامی – به اعتقاد برخی از دست اندرکاران بازار ای تی تهرن، از میان برندهای معتبر موجود در بازار ایران، برند اپل توانست شمار تقاضای بالایی از مشتریان را از آن خود کند چرا که بیش از ۲۵ درصد از خریداران هنگام انتخاب یک گوشی به برند آن اهمیت داده و گوشی خریداری …

موبنا، لیلا محمدنظامی – به اعتقاد برخی از دست اندرکاران بازار ای تی تهرن، از میان برندهای معتبر موجود در بازار ایران، برند اپل توانست شمار تقاضای بالایی از مشتریان را از آن خود کند چرا که بیش از ۲۵ درصد از خریداران هنگام انتخاب یک گوشی به برند آن اهمیت داده و گوشی خریداری می‌کنند که از یک خانواده شناخته‌شده و پرطرفدار باشد.
iPhone-6s-Plus-iPhone-6-Plus-iPhone-5s-iPhone-5-iPhone-4s-apple-0
تداوم محبوبیت گوشی‌های گران‌قیمت اپل موضوعی است که موجب شده بسیاری از عرضه‌کنندگان گوشی با برندهای دیگر و همچنین بسیاری از فعالان بازار کامپیوتر نیز به جرگه واردکننده و فروشندگان گوشی‌های این برند بپیوندند.
“آرتا محوندی” با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر و حتی در دوران رکود در بازار گوشی ایران شاهد افزایش محبوبیت برندهایی مانند اپل و غیره هستیم، افزود: با وجود رکود در بازار موبایل شاهد موج برندپرستی در بازار تلفن همراه ایران بودیم به طوری که با وجود قیمت بالای دو میلیون تومانی از تقاضای بالایی برخوردار شد.
apple-iphone
وی افزود: شاید گوشی‌های برند اپل از لحاظ قابلیت فنی حتی از سایر برندها پایین‌تر باشند، اما برند این گوشی مورد پسند بیشتر کاربران و به‌ویژه جوانان است و همین موضوع موجب فروش زیاد آن در ایران شده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار موبایل تهران، بیش از ۲۵ درصد از خریداران هنگام انتخاب یک گوشی به برند آن اهمیت داده و گوشی خریداری می‌کنند که از یک خانواده شناخته‌شده و پرطرفدار باشد .
اپلAPPLE
۲۲ درصد از خریداران گوشی نیز به کیفیت بدنه و طراحی ظاهری گوشی اهمیت می‌دهند.
همچنین بیش از ۲۰ درصد از خریداران گوشی هم به کیفیت صفحه‌نمایش اهمیت داده و ترجیح می‌دهند گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت خریداری کنند و در حدود ۱۹ درصد از خریداران گوشی نیز به پردازنده گوشی و در حدود ۱۰ درصد نیز به نوع و قدرت دوربین گوشی موبایل اهمیت می‌دهند. وزن، امکانات ارتباطی وغیره هم از سایر مواردی است که خریداران گوشی به آن اهمیت می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا