اینتل تکنولوژی جدیدی برای افزایش سرعت حافظه‌ها معرفی می‌کند

موبنا-این تکنولوژی می‌تواند سرعت‌حافظه‌ی مورد استفاده در لپتاپ‌ها را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد. اولین شرکتی که ممکن است از این حافظه‌ها استفاده کند، اپل است. نوآوری‌های تکنولوژی در حوزه‌ی حافظه‌ها تا به امروز بسیار زیاد بوده‌اند. اما هیچ‌گاه نمی‌توان نقطه‌ی پایانی برای این نوآوری‌ها متصور شد. تکنولوژی جدیدی که اینتل به همراه میکرون از …

موبنا-این تکنولوژی می‌تواند سرعت‌حافظه‌ی مورد استفاده در لپتاپ‌ها را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد. اولین شرکتی که ممکن است از این حافظه‌ها استفاده کند، اپل است.

نوآوری‌های تکنولوژی در حوزه‌ی حافظه‌ها تا به امروز بسیار زیاد بوده‌اند. اما هیچ‌گاه نمی‌توان نقطه‌ی پایانی برای این نوآوری‌ها متصور شد. تکنولوژی جدیدی که اینتل به همراه میکرون از آن رونمایی کرده‌اند، نشان می‌دهد که هنوز نوآوری‌های زیادی در این حوزه باقی مانده است. تکنولوژی Optane معرفی شده توسط اینتل، می‌تواند سرعت حافظه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد.

کمپانی اپل همیشه به استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و جدیدترین سخت‌افزارها در محصولاتش مشهور بوده است. این فرضیه دور از انتظار نیست که این شرکت به محض ارائه‌ی حافظه‌های SSD مبتنی بر Optane، آنها را برای مک‌بوک‌هایش مورد استفاده قرار دهد. نکته‌ی مهم دیگر این است که تکنولوژی جدید که بر پایه‌ی تکنولوژی ۳d Xpoint اینتل است، به خوبی با پروتکل NVMe اپل سازگار است. اپل اولین بار این پروتکل را در مک‌بوک ۱۲ اینچی خود استفاده کرد و با عرضه‌ی یک بروزرسانی نرم‌افزاری، آن را در این دستگاه فعال کرد.

البته نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد که آیا اپل از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد یا خیر؛ اما سازگار بودن Optane با پروتکل‌های اپل و نیز علاقمند بودن این شرکت به استفاده از تکنولوژی‌های روز، دو دلیل مهم برای اثبات این ادعا هستند. باید تا عرضه‌ی رسمی تکنولوژی Optane منتظر بود و ببینیم که اولین شرکتی که این حافظه‌های فوق سریع را به کاربران ارائه می‌دهد، کدام شرکت است.

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا