اوپو وجود دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با فناوری نوین برای گوشی R9 پلاس را تایید کرد

موبنا- شایعاتی در مورد قدرت دوربین سلفی مدل آر ۹ پلاس وجود دارد و حالا کمپانی اوپو رسما وجود دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بر روی این گوشی را تایید کرده است. کمپانی اوپو قصد دارد در روز پنج شنبه هفدهم مارس (۲۷ اسفند)، از دو گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام‌های R9 و R9 پلاس …

موبنا- شایعاتی در مورد قدرت دوربین سلفی مدل آر ۹ پلاس وجود دارد و حالا کمپانی اوپو رسما وجود دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بر روی این گوشی را تایید کرده است.

کمپانی اوپو قصد دارد در روز پنج شنبه هفدهم مارس (۲۷ اسفند)، از دو گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام‌های R9 و R9 پلاس رونمایی کند. با این که تنها دو روز دیگر تا مراسم معرفی باقی مانده است، اما این کمپانی طبق عادت همیشگی خود، هر چند روز یکی بار، یکی از ویژگی‌های گوشی‌های خود را اعلام می‌کند تا همگان را مشتاق دیدن آنها نگه دارد. آخرین تصویر تبلیغاتی منتشر شده توسط این شرکت، وجود یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بر روی گوشی R9 پلاس را تایید می‌کند.

r9 plus

دوربین همواره یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در محبوبیت و فروش گوشی‌های هوشمند بوده و هست. در سال‌های اخیر، دوربین‌های اصلی گوشی‌های هوشمند پبشرفت‌های بسیاری داشته‌اند و کیفیت دوربین پرچمداران کنونی بازار، تقریبا در حد دوربین‌های کامپکت است. حال به لطف افرادی که وسواس کیفیت سلفی دارند، دوربین‌های سلفی نیز رقابتی بزرگ را آغاز کرده‌ و پا به پای دوربین‌های اصلی گوشی‌ها جلو می‌آیند. در این میان، کمپانی اوپو نیز تلاش دارد با ارائه‌ی یک دوربین بسیار قدرتمند ۱۶ مگاپیکسلی در جلوی پرچمدار خود، عاشقان سلفی را برای خرید این گوشی هوشمند ترغیب کند. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تنها برتری این دوربین در برابر رقبا نیست؛ چرا که طبق اطلاعات ارائه شده توسط اوپو، دوربین جلوی R9 پلاس مجهز به تکنولوژی Self-Perfection نیز خواهد بود. این تکنولوژی انحصاری بوده و توسط اوپو توسعه داده شده است.

طبق اعلام اوپو، فناوری Self-Perfection تنها حاصل ارتقاء نرم‌افزار دوربین نیست؛ بلکه بخشی از آن نیز حاصل بازسازی کامل قطعات به کار رفته در ساخت دوربین است. اوپو می‌گوید که با استفاده از این فناوری می‌توان حتی در شرایط کم نور نیز عکس‌هایی کاملا واضح و روشن گرفت.

در حال حاضر نمی‌توان در مورد این فناوری و میزان کارایی آن در دنیای واقعی اظهار نظر کرد. باید تا روز پنج شنبه صبر کنیم تا پس از معرفی این گوشی، تعدادی از عکس‌های گرفته شده توسط آن در شرایط مختلف را ببینیم و سپس اظهار نظر کنیم. البته اظهار نظر قطعی و نهایی باید پس از مشاهده‌ی بررسی دوربین این گوشی از نزدیک انجام شود.

در مورد سایر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند نیز باید به تراشه‌ی هلیو P10 استفاده شده در آن اشاره کرد که ساخت کمپانی تایوانی مدیاتک بوده و فرکانس پردازشی آن بر روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده است. اوپو R9 پلاس از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی فول اچ دی بهره می‌برد که از تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ برخوردار است. حاشیه‌های باریک اطراف صفحه‌نمایش و بدنه‌ی تمام فلزی نیز بر زیبایی این دستگاه خواهد افزود. پرچمدار اوپو از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۲۸۵۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. همچنین کمپانی سازنده به وجود سنسور اثر انگشت ادغام شده با دکمه‌ی هوم این گوشی اشاره کرده است. هنوز در مورد حافظه‌ی داخلی و نسخه‌ی اندروید گوشی R9 پلاس اطلاعاتی داده نشده است، اما احتمالا این محصول با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و اندروید مارشمالو روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع:زومیت|نویسنده:محمد طولابی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا