نکاتی که باید در مورد مواد آتش‌ زا بدانید

لازم است بدانید: ۲۵۰ گرم از مواد اولیه ساخت نارنجک‌های دستی قابلیت تخریب کامل یک آپارتمان را دارد و تا شعاع چند ده متری می‌تواند شیشه‌های ساختمان مجاور را بشکند. مواد منفجره در مجاورت با گرما در دست یا جیب افراد قابلیت اشتعال و انفجار دارد و موادی همچون کلرات، اکلیل و سرنج در صورت …

لازم است بدانید:

۲۵۰ گرم از مواد اولیه ساخت نارنجک‌های دستی قابلیت تخریب کامل یک آپارتمان را دارد و تا شعاع چند ده متری می‌تواند شیشه‌های ساختمان مجاور را بشکند.

مواد منفجره در مجاورت با گرما در دست یا جیب افراد قابلیت اشتعال و انفجار دارد و موادی همچون کلرات، اکلیل و سرنج در صورت ترکیب با یکدیگر یا آب منفجر می‌شوند و نباید در اختیار کودکان نابالغ قرار گیرد.

پرتاب قوطی‌های دربسته یا ظروف تحت فشار به داخل آتش به منظور انفجار و ایجاد صدا، به پرتاب قطعات گداخته ظروف به داخل چشم و بدن افراد منجر می‌‌شود. در ضمن صداهای مهیب و ناهنجار عامل بروز ناراحتی‌های روحی و روانی، سکته قلبی در افراد مسن و حتی سقط جنین می‌شود.

در مناطق پرجمعیت و مسکونی از پرتاب مواد آتش‌زا نظیر فشفشه، بالن و دارت به هوا اجتناب کنید؛ چرا که امکان دارد روی افراد یا مواد قابل احتراق فرود آید و سبب صدمه و آتش‌سوزی شود.

پریدن از روی آتش، سنتی است در شب چهارشنبه‌سوری و افراد باید از پوشیدن لباس‌های گشاد و دنباله‌‌دار اجتناب کنند. در صورتی که لباس آتش گرفت از دویدن خودداری کنید و بلافاصله بایستید و روی زمین بغلتید.

پس از پایان مراسم چهارشنبه‌سوری، آتش را با آب یا کپسول‌های اطفای حریق خاموش کنید و از سرد شدن خاکستر آن مطمئن شوید. اگر خاکستر گرم بماند با وزش باد امکان شعله‌ور شدن آن زیاد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا