رباعیات مولانا کتاب شد

این کتاب به کوشش کریم رجب‌زاده شاعر و پژوهشگر معاصر تدوین شده است که پیش‌تر هم کتابی با عنوان «دریا در بغل» گزیده‌ای ازابیات بیدل را منتشر کرده و با استقبال روبه‌رو شده بود. در این کتاب ۱۳۳ رباعی انتخاب شده است که سیر تکوینی رباعی‌های مولانا را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. رجب‌زاده در …

این کتاب به کوشش کریم رجب‌زاده شاعر و پژوهشگر معاصر تدوین شده است که پیش‌تر هم کتابی با عنوان «دریا در بغل» گزیده‌ای ازابیات بیدل را منتشر کرده و با استقبال روبه‌رو شده بود. در این کتاب ۱۳۳ رباعی انتخاب شده است که سیر تکوینی رباعی‌های مولانا را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

رباعیات مولانا کتاب شد

رجب‌زاده در مقدمه کتاب نوشته است: رباعیات مولانا هم عاشقانه است؛ هم عارفانه و فلسفی. در تمام آنها عشق و جنون، شور و شیدایی و نگاه فلسفی موج می‌زند. دریغا این رباعیات تحت‌الشعاع غزل‌هایش قرار گرفته و خوب دیده نشده است.

درحالی که مولانا در بین رباعی‌سرایان طراز اول جای شایسته و انکارناپذیری دارد. فراموش نکنیم مولانا شاعری است که کار و دکان و پیشه را سوخته تا شعر و غزل و دوبیتی بیاموزد و در این راه از خیال یار آن‌چنان رقصی آموخته که کلمات را هم به رقص واداشته است.

این گزینه شاید کمکی باشد به شناخت بیشتر مولانا در رباعی سرایی.کتاب «خلاصه جنون» با ۱۴۸ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۹۰۰۰ تومان از سوی انتشارات شب چله در روزهای اخیر به بازار آمده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا