بچه شما هم استرس داره، ۸ پیشنهاد

موبنا – نتیجه نظر سنجی تازه وزارت آموزش و پرورش آمریکا از والدین نشان داد، یک سوم دانش آموزان از استرس مدرسه، مشق شب، آزمون های استاندارد و امتحان، فعالیت های بعد از مدرسه و قلدری رنج می برند. در ادامه می توانید با ۸ روش ساده و کاربردی کنترل و کاهش استرس کودکان آشنا …

موبنا – نتیجه نظر سنجی تازه وزارت آموزش و پرورش آمریکا از والدین نشان داد، یک سوم دانش آموزان از استرس مدرسه، مشق شب، آزمون های استاندارد و امتحان، فعالیت های بعد از مدرسه و قلدری رنج می برند. در ادامه می توانید با ۸ روش ساده و کاربردی کنترل و کاهش استرس کودکان آشنا شوید:

۱- خواب کافی
کودکانی که شب ها به اندازه کافی می خوابند تحریک پذیری و استرس کمتری را تجربه می کنند.

۲- تمرین تکنیک های تمدد اعصاب
فرزندتان با آموختن روش های تنفس عمیق، آرام سازی پیش رونده عضلانی و تفکر مثبت می توانند استرس شان را کاهش دهند. بهترین زمان برای تمرین تکنیک های تمدد اعصاب صبح ها پیش از رفتن به مدرسه و شب ها پیش از رفتن به رختخواب است.

۳- گفت و گو
برای یافتن علت مضطرب بودن کودکان باید با او گفت و گو کنید. ساده و راحت حرف بزنید و به دقت به حرف های فرزندتان گوش کنید. از او بخواهید بدون ترس و نگرانی درباره سخنان تان نظر دهد.

۴- محدود کردن تکنولوژی
یافته های دانشمندان دانشگاه ممفیس آمریکا نشان می دهد، کودکان و نوجوانانی که روزانه بیش از هفت ساعت از کامپیوتر، موبایل و … استفاده می کنند در مقایسه با همسالان شان که چنین نمی کنند مضطرب تر هستند. بهتر است استفاده از کامپیوتر و … را در خانه محدود و فرزندتان را به مطالعه کتاب، نقاشی کردن و … تشویق کنید.

۵- کمک گرفتن
اگر استرس فرزندتان بیش از اندازه است و بر عملکرد تحصیلی اش تاثیر منفی گذاشته به متخصص مشاور مراجعه کنید و از او کمک بگیرید.

۶- کاهش فعالیت های غیر ضروری
باید به تفکر نادرست و استرس زای ” افراد شاد و خوشحال، پر مشغله و گرفتار هستند ” که به فرزندان نیز تسری یافته است پایان داد. فعالیت های خارج از مدرسه فرزندان را کاهش دهید تا آنها با فراغ بال و بدون استرس تکالیف شان را انجام داده، شام بخورند و بخوابند.

۷- ارتباط
با گفت و گو کردن با هم کلاسی ها، مدیران مدرسه و… از مشکلات فرزندتان در مدرسه آگاه می شوید.

۸- انتقاد ممنوع
فرزندتان نباید از اختلاف نظر شما با معلم ها و مدیران مدرسه آگاه شود. مطلع شدن فرزندتان از اختلاف نظرها او را مضطرب می کند.

منبع:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا