حذف فبلت ها از ویترین مغازه ها

موبنا، لیلا محمدنظامی – شواهد و بررسی‌های موجود دربازار دیجیتال کشور حاکی از آن است که میزان تقاضا برای انواع تبلت به خصوص تبلت‌های معتبر و صاحب برند در بازار دیجیتال کشور افزایش چشمگیری یافته به طوری که شاهد پیوستن فعالان زیادی در زمینه واردات این کالای ارتباطی هستیم.از سوی دیگر بی‌میلی مشتریان به انواع …

موبنا، لیلا محمدنظامی – شواهد و بررسی‌های موجود دربازار دیجیتال کشور حاکی از آن است که میزان تقاضا برای انواع تبلت به خصوص تبلت‌های معتبر و صاحب برند در بازار دیجیتال کشور افزایش چشمگیری یافته به طوری که شاهد پیوستن فعالان زیادی در زمینه واردات این کالای ارتباطی هستیم.از سوی دیگر بی‌میلی مشتریان به انواع فبلت‌ها باعث شده تا بازار این کالاها گرم‌تر از گذشته سپری شود.
با فراگیری استفاده از گوشی های هوشمند و انواع تبلت ها در کشور و تمایل مشتریان به این نوع کالا‌ها، بیشتر فبلت‌ها در میان پشت ویترین مغازه ها باقی ‌ماند.
برخی از کارشناسان حوزه آی تی معققدند که یکی از معایبی که باعث عدم استقبال مشتریان از انواع فبلت در کشور شد می‌توان به حمل و استفاده روزانه سخت از این دستگاه دیجیتالی اشاره کرد.
برخی دیگر نیز معتقدند که به دلیل عدم برخورداری از اینترنت پرسرعت در ایران فبلت‌ها که بیشتر به همین جهت تولید شده بودند بلااستفاده ماندند از سویی ابعاد و طراحی برخی از مدل فبلت‌ها باعث شده تا شاهد فروش بالایی از این نوع کالای ارتباطی و دیجیتالی در کشور نباشیم.
از جمله معایب فبلت که منجر به سردی تمایل مشتریان از این کالا شد می‌توان به این اشاره کرد که این فبلت‌ها به دلیل بزر‌گ تر بودن از گوشی موبایل و کوچک تر بودن از تبلت نتوانست با اقبال مشتریان روبرو شود چرا که به طور مثال فرض کنید می خواهید یک تماس تلفنی بگیرید: شما با یک دست گوشی را از جیبتان خارج می کنید، با همان دست دکمه Power را فشار می دهید، با همان دست شماره گیر را باز می کنید و شماره می گیرید و با همان دست گوشی را مقابل گوشتان می گیرید. همان طور که می دانید این کار با یک گلکسی نوت غول پیکر بسیار کار سختی است و شاید تلاش زیادتان منجر به زمین خوردن گوشی گران قیمتتان شود.
ناسازگاری محیط کاربری و اندازه گوشی از دیگر معایب این کالا بود چرا که این روزها، در رقابت نفس گیر اسمارت فون ها، هر تولیدکننده سعی دارد یک صفحه نمایش بزرگ، با وضوح مناسب و کیفیت قابل توجه وارد بازار کند.
مایکروسافت سرفیس تبلت
با کار کردن روزانه با این اسمارت فون ها این فکر به ذهن کاربر می رسد که احتمالاً طراح بدنه و ظاهر گوشی و طراح محیط کاربری یا همان User Interface گوشی زیاد با یکدیگر هماهنگ نبوده اند به طور مثال یک گوشی بزرگ مانند Galaxy Nexus با وجود صفحه نمایش بزرگ ۴٫۷ اینچی تقریباً برای استفاده توسط یک دست مناسب است، چرا که دکمه های نرم افزاری در اپلیکیشن های مختلف مانند ایمیل و پیامک ها در پایین صفحه قرار دارد؛ اما یک گوشی دیگر مانند Galaxy S III و یا One X را در نظر بگیرید، کار کردن با ایمیل ها و پیامک ها توسط یک دست با این گوشی ها تقریباً غیرممکن است.
اگر تاکنون از گوشی های بزرگ استفاده نکرده باشید، شاید تصور کنید به علت صفحه نمایش بزرگ تر، تایپ با صفحه کلید مجازی با دکمه‌های بزرگ تر بسیار آسان تر باشد، اما بزرگی گوشی در این مقوله نیز مشکل آفرین می شود. صفحه نمایش بزرگ تر نه تنها تایپ با یک دست را مشکل یا غیرممکن می کند بلکه از آنجایی که باید انگشتان شما مسافت بیشتری بپیمایند، اگر روزانه زیاد از کیبورد استفاده می‌کنید، متوجه خستگی انگشتانتان خواهید شد.
یک مشکل دیگر استفاده از کیبوردهایی مانند Swype است. کار با این کیبوردها که بر اساس حرکت انگشت‌های شما روی کلیدها کار می کنند، دقیقاً در صفحه های کوچک آسان تر است، چرا که نیاز به پیمودن مسافت کمتری با انگشتان خود دارید.
از آنجایی که گوشی های غول پیکر حجم مواد بیشتری را نیاز دارند، سازندگان دو گزینه پیش رو دارند از مواد سبک تر و کم کیفیت تر مانند پلاستیک در ساخت بدنه استفاده کنند و یا با استفاده از فلزاتی مانند آلومینیم آن را با کیفیت تر اما سنگین‌تر کنند.
انویدیا تبلت
در مورد اول کیفیت پایین مواد سازنده در بیشتر موارد باعث پایین آمدن دوام دستگاه می‌شوند و مقاومت در برابر ضربات را پایین می‌آورند، حال آنکه در مورد دوم وزن بیشتر علاوه بر تأثیر منفی روی قابلیت حمل دستگاه باعث می شود دستگاه را بیشتر بیندازید و در صورت برخورد قسمت حساس، صدمه وارده بیشتر باشد.
از مزایا یک فبلت نیز می‌توان به سخت افزار قوی تراشاره کرد از آنجایی که بیشتر کاربران امروزه به صفحه نمایش های بزرگ تر بیشتر علاقه دارند، سازندگان تلفن همراه نیز بهترین سخت افزار از جمله پردازنده، پنل صفحه نمایش، دوربین و رم و همچنین امکانات نرم افزاری را روی گوشی های بزرگ تر عرضه می کنند.
همچنین برای این عمل یک دلیل موجه دیگر هم وجود دارد و آن این است که سخت افزار قوی تر اغلب برای مصارفی مانند بازی کردن، تماشای فیلم ها و مرور وب کاربرد دارد و این کارها در یک صفحه نمایش بزرگ بیشتر معنی پیدا می‌کند.
اظهارات فوق در حالی بیان می‌شود که مسوولان و واردکنندگان موبایل، فبلت و تبلت به کشور معتقدند که با وجود عرضه مدل‌های متنوع از فبلت در بازار دیجیتال کشور نتوانست نظر مشتریان را به خود جلب کند به طوری که تبلت‌ها بازهم آمار بیشترین تقاضا را از آن خود کردند.
تبلت ویندوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا