اشتباه پلیس منجر به مرگ مرد معلول شد

موبنا – مرد ۶۵ ساله دیابتی که یک پای خودش را به دلیل بیماری از دست داده و به اشتباه به جرم قتل همسرش در زندان آمریکا به سر می‌برد جان باخت. خانواده «ملوین استابز» درحالی برای شکایت از اداره پلیس اوکلند آمریکا آمده می‌شدند و گزارش پزشکی قانونی ثابت می‌کرد وی همسرش را به …

موبنا
مرد ۶۵ ساله دیابتی که یک پای خودش را به دلیل بیماری از دست داده و به اشتباه به جرم قتل همسرش در زندان آمریکا به سر می‌برد جان باخت.

خانواده «ملوین استابز» درحالی برای شکایت از اداره پلیس اوکلند آمریکا آمده می‌شدند و گزارش پزشکی قانونی ثابت می‌کرد وی همسرش را به قتل نرسانده است اما او پیش از رسیدگی مجدد به پرونده‌اش در زندان جان سپرد.

پلیس اوکلند روز شنبه وارد منزل «استابز» و همسرش «تری کامرون» شد و خانم «کامرون را در حالی مرده یافت که «استابز» درمانده بالای سر جنازه همسرش نشسته بود.

افسران درحالی نشانه‌هایی مبنی بر جراحت روی بدن خانم «کامرون» و علائم خراش بر بدن «استابز» مشاهده کردند که خانه آنها بهم ریخته بود؛ بنابراین پلیس فکر کرد که با یک صحنه قتل روبروست و «استابز» به زندان رفت.

با توجه به سخنان سخنگوی پلیس «سن خوزه» به محض ورود «استباز» به زندان، فشار قند خون «استابز» آنقدر بالا رفت که پلیس مجبور شد او را به یک بیمارستان منتقل کند.
روز بعد، استابز به زندان «سانتا ریتا» منتقل شد، جایی که بعدها مشخص شد به بیماری او بی‌توجهی شده است و دو ساعت بعد درگذشت.

دفتر پزشکی قانونی شهر «آملدا» در روز دوشنبه به خانواده «استابز» گفت که مرگ خانم «کامرون» که ۵۸ ساله بود، در حقیقت بر اثر مننژیت حاد باکتریایی بوده و «استباز» مرحوم از اتهام قتل مبری است.

همسر سابق «استابز» با شنیذن این خبر گفت:”این غیرممکن، واقعاً غیرممکن است”.«مارگو استابز» افزود: “چگونه ممکن است کسی با شرایط فیزیکی «استابز» چنین کاری انجام دهد؟” .
«مانوئل پریماس»،برادر ناتنی «استابز» با «مصیبت» خواندن این حادثه گفت:”او یک فرد قطع عضوی بود؛ او حتی نمی‌توانست درست راه برود؛ نمی‌توانم باور کنم که شما یک مرد را که روی صندلی چرخدار بوده بدون شواهد کافی دستگیر کنید؟”.

«پریماس» افزود که پلیس درباره محل نگهداری «استابز» و اینکه او در یک سلول زندانی بوده و بعد به بیمارستان منتقل شده به بستگان وی اطلاعی نداه بودند.

شکایت خانواده «استابز» از پلیس اوکلند در حالی به جریان افتاده که به نوشته «آرتی» از این دست سهل‌انگاری‌ها در سیستم قضایی آمریکا به وفور یافت می‌شود.

 منبع: جام نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا