اصلاح‌ طلبان مراقب آرای مردم باشند

این نتایج در حالی رقم خورد که رسانه ملی در یک برنامه از پیش طراحی شده و در یک موضع جانبدارانه، شروع به حمایت همه جانبه از جناح اصولگرایان كرده و با تایید تمامی اقدامات این جناح، سعی در تخریب چهره اصلاح طلبان در همان دوره ها را داشت و این موضوع از یک طرف …

این نتایج در حالی رقم خورد که رسانه ملی در یک برنامه از پیش طراحی شده و در یک موضع جانبدارانه، شروع به حمایت همه جانبه از جناح اصولگرایان كرده و با تایید تمامی اقدامات این جناح، سعی در تخریب چهره اصلاح طلبان در همان دوره ها را داشت و این موضوع از یک طرف با رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان و از طرف دیگر با مطرح شدن لیست انگلیسی توسط اردوگاه اصولگرایان همزمان شد. البته باتمام اين مسائل واقعيت گونه‌اي ديگر رقم خورد ولي چند سوال در ذهن مردم،باقي ماند:

اول،مگر نه اینکه رسانه ملی بايد در یک موضع بیطرفانه و در عین عدالت، با معرفی هر یک از جناح‌ها ، بدون داشتن هیچ گونه غرضی، ذهن مخاطبین خود را نسبت به نقاط قوت و ضعف هر یک از آنان آگاه ساخته و قضاوت را به عهده مردم واگذارد؟

دوم،مگر می‌توان پذیرفت که تمامي‌اشکالات و ایرادات فقط متعلق به یک گروه خاص بوده و در طرف دیگر تمامي‌فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها و نقاط قوت و مثبت، متعلق به گروه مقابل است. مگر نه اینکه موارد متعددی از اختلاس‌ها و سوء استفاده‌های مالی و موقعیتی را در دولت گذشته و در همین جناح به اصطلاح عدالت محور و خدوم مشاهده کردیم؟

به هر تقدیر در شرایطی که تمامي‌ابزار و امکانات برای یک جناح اصولگرا، مهیا بوده و بالعکس در آن روی سکه جناح اصلاح طلب و حامیان دولت تا سه روز مانده به پایان زمان انتخابات، به‌دلیل رد صلاحیت‌های گسترده، هنوز قادر به ارائه لیست ۳۰ نفره خود نبوده و سرانجام هم کسانی را در لیست خود جای دادندکه شاید کمترکسی مي‌توانست شانس انتخاب شدن آنها را حتی در دور اول، آن هم درسطح شهر تهران، تصور كند.

بااين حال علاوه بر مسائل‌فوق، از مهم‌ترین عاملی که باعث رقم خوردن نتایجی این چنین شگفت انگیز شد را می‌توان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره كرد که بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، حتی بر حضور کسانی که مخالف نظام و رهبری هستند و همچنین انتخاب افراد به صورت لیستی با توجه به داشتن شناخت کامل از سرلیست‌ها و کسانی که لیست‌ها را تايید می‌كنند، تاکید داشتند.

در چنین اوضاع و شرایطی، عده ای از حامیان جناح شکست خورده، در تلاش هستند با تریبون‌هایی که در اختیار دارند،علیه مردم و انتخاب‌شان موضع گیری كرده و در صدد القاء این موضوع باشند که اکثریت جامعه اشتباه کرده و باید کسانی را برمي‌گزیدندکه در این مدت برای کشور، دولت و ملت مشکل آفرینی کرده و با روشی که در پیش گرفته بودند سعی در دلسردکردن‌شان داشته و گاهي نیز در کمال بی‌انصافی به آنان تهمت‌های ناروایی از قبیل اهل کوفه بودن، نسبت مي‌دهند، که این موضوع نشان از شدت شکست و ناکامي‌اي ‌دارد که به آنها وارد آمده است.

با اين وجود،سومین سوالی که مطرح مي‌شود اينجاست كه مگر مردمي‌که نتایج عبرت آموز هفتم اسفند را رقم زدند، همان مردمي‌نیستند که وقایع ديگري مثل  ۹ دی سال ۸۸ و ۲۲ بهمن‌ها را خلق کردند؟ آیا این مردم را از کرات دیگری آورده بودند؟ چرا در آن موقع مردم با بصیرت نامگذاری مي‌شوند و اینجا اهل کوفه و بی بصیرت!؟

به هر تقدیر مردم عزیزمان با خط بطلان کشیدن روی تمامي‌تندروی‌ها، بداخلاقی‌ها و یکجانبه گرایی‌ها که کشور را با انواع و اقسام مشکلات مواجه ساخته، خواستار تعامل، تفاهم ، اعتدال و امید در جامعه و جایگزین شدن منطق به جای تعصبات کورکورانه و پوپولیستی شدند.

مردم با درایت ما در این دوره از انتخابات بنا به توصیه‌های رهبرمعظم‌انقلاب، مبنی بر حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، متوجه این مطلب شده بودند که عدم حضورشان، به نفع آنان نخواهد بود، زیرا جامعه دریافته بود که  اگر دوست دارند دستاوردهای خود را تغییر دهند، ابتدا باید سعی کنند در چارچوب ذهن خود تحول ایجاد كند.زندگی مانند یک جریان آب رودخانه است که برای شنا کردن در خلاف مسیر آب، قدرت و جرات لازم است و گرنه هر ماهی مرده ای هم مي‌تواند موافق جریان آب حرکت کند.تغییر و تحول لازمه یک جامعه پویا، فعال، با نشاط و امیدوار است و بلوغ سیاسی مردم تهران در سایه همدلی و همزبانی پیوسته مي‌تواند منشا شگفتی و تحولات اثر بخشی باشد.

و اما سخنی با منتخبان؛

بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، نمایندگان حتما باید ویژگی‌هایی از قبیل، تدین، تعهد و وفاداری به انقلاب اسلامی، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت را دارا باشند. نمایندگان منتخب، باید با نصب العین قرار دادن فرامین رهبری و اشتباهات و خطاهای گذشته جناح اصلاح طلب، به‌ويژه اتفاقاتی که در دور اول شورای شهر تهران به وقوع پیوست، مراقبت و مواظبت كنند که دیگر آنگونه مسائل و مشکلات پیش نیاید چون در آن صورت جناح مقابل  تمام اشتباهات و خطاهای حال و گذشته  و حتی آینده را که هنوز به وقوع نپیوسته به گردن آنان انداخته و همواره همانند چماقی بر سر اصلاح طلبان و حامیان دولت و کسانی که آنان را انتخاب کردند، تا ابد فرود خواهند آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا