زمان اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی

سردار تقی مهری صبح امروز در حاشیه مراسم برگزاری همایش نوروزی همیاران پلیس راهور گفت: نرخ جریمه ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته که بر طبق قانون از ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور اجرا می شود. وی گفت: قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بعد از ۴۰ سال اصلاح شده و …

سردار تقی مهری صبح امروز در حاشیه مراسم برگزاری همایش نوروزی همیاران پلیس راهور گفت: نرخ جریمه ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته که بر طبق قانون از ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

وی گفت: قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بعد از ۴۰ سال اصلاح شده و از سال ۹۰ به اجرا درآمده است از این رو طبق قانون وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی افزایش نرخ جریمه ها را هیات وزیران پیشنهاد دادند که این افزایش از سال ۹۲ اجرایی شد.

وی گفت: امسال هیات وزیران تصمیم به افزایش نرخ جریمه ها گرفت که از میزان ۷۰ مورد جریمه ای که بیشتر از سوی رانندگان اعمال می شد ۴۰ مورد شامل افزایش جریمه شد. دولت این موضوع را تصویب و ابلاغ کرد اما دیوان عدالت موضوع افزایش جریمه ها را با توجه به تورم رد کرد و با رایزنی های صورت گرفته نرخ جدید جرایم تصویب در حال حاضر اجرایی است.

سردار مهری با اعلام اینکه به هیچ وجه پلیس راهور قصد درآمدزایی از محل جریمه های راهنمایی و رانندگی را ندارد افزود: افزایش نرخ جریمه ها حالت بازدارندگی دارد و امیدواریم با افزایش نرخ جریمه ها شاهد کاهش میزان رانندگی های پرخطر و متعاقب آن کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی در جاده ها باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا