انتقاد از عوام فریبی برای خرید ایرباس

عبدالرضا هاشم زایی نماینده دور دهم مردم تهران با اشاره به اولویت کاری مجلس دهم،اظهارداشت: مهمترین وظیفه مجلس این است که مانع بسط نا امیدی در جامعه شود. مجلس باید امید به جامعه تزریق کند.این دو موضوعی است که در اولویت های کاری ما قرار خواهد گرفت. وی افزود: من فکر می کنم رکود موجود …

عبدالرضا هاشم زایی نماینده دور دهم مردم تهران با اشاره به اولویت کاری مجلس دهم،اظهارداشت: مهمترین وظیفه مجلس این است که مانع بسط نا امیدی در جامعه شود. مجلس باید امید به جامعه تزریق کند.این دو موضوعی است که در اولویت های کاری ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود: من فکر می کنم رکود موجود در اقتصاد و به خصوص در واحدهای صنعتی و معدنی به عوامل زیادی بستگی دارد؛ یک دلیل آن این است که تقریبا تحت تاثیر رکود جهانی هستیم.عامل بعدی مسئله داخلی است یعنی از گذشته چند اتفاق افتاده است؛ یکی اینکه دولت برخلاف سیاست های کلی اصل ۴۴  به جای آنکه به سمت کوچک تر شدن حرکت می کرد،بزرگتر شده است.

هاشم زایی خاطرنشان کرد: مثلا شرکت ملی مس در پایان دولت اصلاحات با حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر تحویل دولت آقای احمدی نژاد شد،اما در پایان دولت دهم همان شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر پرسنل دارد. وقتی ظرفیت همین یک شرکت تولیدی که حداکثر ۵ تا ۱۰ درصد اضافه شده،جمعیت اش ۵ برابر شده است، ببینید سایر شرکت های دولتی چه وضعیتی دارند.دولت گذشته تا می توانست برخلاف سیاست های کلی اصل ۴۴ دولت را بزرگ کرد.

او با اشاره به مشکل پیمانکاران و بدهی دولت به آنها تصریح کرد: حجم بدهی دولت به پیمانکاران که از گذشته باقی مانده، نجومی شده است.این بدهی ها از دو دولت قبل باقی مانده و ازجمله دلایل رکود موجود در اقتصاد است.

هاشم زایی با تاکید بر اینکه دولت آقای روحانی در دوسال گذشته خیلی تلاش کرده تا رکود در تولید از بین برود،عنوان کرد: اما نتوانسته مشکلات تولید و رکود موجود را حل کند، به نظر من نیاز است که به هر شکلی که شده برای رونق واحدهای تولیدی تا جایی که امکان دارد از روش های مختلف نقدینگی تامین شود، تا هم تورم کنترل شود و هم کشور توسعه یابد.

او گفت: کنترل تورم با رکود خیلی خطرناک است؛حتی به نظر من بدتر از این است که توسعه همراه با تورم داشته باشیم .چون توسعه همراه تورم قدرت خرید جامعه را بالا می برد. بعد از اجرایی شدن برجام و برگشتن اقتصاد به شرایط عادی، مجلس باید برای تامین منابع و تزریق به پیمانکاری ها که واقعا بیچاره شده اند،به دولت کمک کند.

هاشم زایی با بیان اینکه دولت بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است،گفت: این حجم نقدینگی از دو راه قابل تامین است؛نخست از محل منابع داخلی که البته به دلیل کاهش بهای نفت این منابع تحت تاثیر کاهش بهای نفت قرار گرفته و دوم جذب سرمایه گذاری خارجی به شکل مستقیم یا فاینانس و یوزانس است.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه صنایع ما تقریبا فرسوده شده و تحریم ها هم بر شدت این فرسودگی افزوده است،عنوان کرد: باید بازنگری در نوسازی صنایع  از جمله در بخش نفت و صنعت انجام شود. تحقق این هدف نیاز به سرمایه کلان دارد که از حد توان کشور خارج است بنابراین باید برای جذب سرمایه خارجی برنامه ریزی شود.

او افزود: اولویت مجلس بعدی باید تفاهم بین همه احزاب سیاسی باشد، بعد از اینکه رقابت انتخاباتی را به رفاقت تبدیل کردیم برای راه اندازی چرخ تولید، اولین اقدام این است که چوب لای چرخ دولت نگذاریم .البته این بدان معنی نیست که مجلس برکار دولت نظارت نخواهد کرد.

هاشم زایی با اشاره به انتقادهای مطرح شده به عملکرد دولت در خرید ایرباس، عنوان کرد: برخی از افراد که گرایش افراطی دارند، حتی با خرید ایرباس مخالفت کردند به نظر من این مخالفت ها عوام فریبی است.به دولت گفتند به جای خرید هواپیما بروید شغل ایجاد کنید، سوال من این است که شما که از دو دولت قبلی حمایت کردید و ۷۰۰ میلیارد دلار خرج کرد، چرا نخواستید که شغل ایجاد کند؟

او ادامه داد: آقایونی که این حرفها را می زنند ،می دانند که دولت پولی برای این هواپیما پرداخت نکرده است.درحالی که مشخص نشددولت قبل که ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفت داشت این میزان منابع را کجا مصرف کرد و چرا اقتصاد را راه نینداخت؟

او گفت: چرا ایرانی ها باید با این ناوگان فرسوده  ۲ ساعت استرس را تحمل کنند؟ واقعا خجالت آور است که مردم فرهیخته کشور نفت خیزی مثل ایران ، با این ایرلاین در دنیا مطرح شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا