با «شیوا» ماشین خودران بدون پنجره آشنا شوید

موبنا- به تازگی طرحی مفهومی از یک خودروی عجیب منتشر شده است. این ماشین که «شیوا» نام گرفته با همکاری شرکت اروپایی European Institute of Design of Turin و مجله Quattroruote طراحی شده است. شیوا از پنل‌های فلزی از جنس کامپوزیت و بدنه رویی آلومینیوم ساخته شده است. این خودرو هیچگونه پنجره‌ای ندارد اما فضای داخلی آن …

موبنا- به تازگی طرحی مفهومی از یک خودروی عجیب منتشر شده است. این ماشین که «شیوا» نام گرفته با همکاری شرکت اروپایی European Institute of Design of Turin و مجله Quattroruote طراحی شده است. شیوا از پنل‌های فلزی از جنس کامپوزیت و بدنه رویی آلومینیوم ساخته شده است.

car

این خودرو هیچگونه پنجره‌ای ندارد اما فضای داخلی آن قابلیت تبدیل به یک محل همراه با فناوری واقعیت افزوده مجهز شده است و پروژکتور‌های چند رسانه‌ای درون دیواره‌های آن قرار گرفته است.

آرایش صندلی‌ها اصلا به خودروهای سنتی شباهت ندارد و شبیه به صندلی‌های یک سالن قصد دارد تا مسافران را به یکدیگر نزدیک کند و طراحی مدرنی پیدا کند. Shiwa دارای فناوری شناسایی سرنشینان وسیله نقله (IICV) است و می‌تواند به صورت فیزیکی مسافران خودرو را شناسایی کند. در واقع ماشین می‌تواند رفتار خود را با شناختن بیشتر مسافر مطابقت دهد و مطابق خواسته و علایق کاربر رفتار کند.

car

ماشین خودران شیوا همچنین از چهار موتور الکتریکی برخوردار است که سمت هر کدام از چرخ‌ها قرار دارد و به ما ظاهر ماشین‌های خودران و الکتریکی سال ۲۰۳۰ را نشان می‌دهد.

car

منبع:زومیت|نویسنده:امین فیض پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا