سامسونگ چگونه گلکسی اس ۷ را در برابر آب مقاوم کرده است؟

موبنا- گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نسبت به‌نسل قبلی‌شان ضخیم‌تر هستند ولی در مقابل، سامسونگ باتری بزرگ‌تری را در آن‌ها قرار داده است و البته هر دو دستگاه از ویژگی مقاومت در برابر آب نیز بهره می‌برند. نکته جالب در خصوص این دو دستگاه به‌شیوه مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب باز …

موبنا- گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نسبت به‌نسل قبلی‌شان ضخیم‌تر هستند ولی در مقابل، سامسونگ باتری بزرگ‌تری را در آن‌ها قرار داده است و البته هر دو دستگاه از ویژگی مقاومت در برابر آب نیز بهره می‌برند. نکته جالب در خصوص این دو دستگاه به‌شیوه مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب باز می‌گردد و در حقیقت هیچ درپوشی برای جک هدفون و پورت microUSB در نظر گرفته نشده است. اما سامسونگ چگونه مقاومت این دو پرچم‌دار را در برابر آب تضمین کرده است؟

JerryRigEverythings که یوتیوبر (فردی که ویدیو‌های زیادی را در یوتیوب قرار می‌دهد) است اقدام به‌تشریح این موضوع کرده و با گشودن گلکسی اس ۷ توضیحاتی را در این خصوص ارایه داده است. در حقیقت غول کره جنوبی برای ایجاد مقاومت در برابر نفوذ آب در این دو محصول از مواد لاستیکی و واشر در نقاط حساس استفاده کرده است که این مواد را در بخش‌هایی نظیر جک هدفون،‌ دکمه پاور و شیار سیمکارت شاهد هستیم. این واشر و چسب‌ها مانع نفوذ آب به‌داخل دستگاه می‌شوند.

شیوه مقاومت این دو محصول در برابر آب در بخش‌هایی نظیر اسپیکر بسیار جالب است. مهندسین برای این بخش‌ها از لایه‌هایی استفاده کرده‌اند که با استفاده از کشش سطحی امکان نفوذ آب را به‌درون ‌دستگاه نمی‌دهد و در مقابل صدای اسپیکر می‌تواند از آن خارج شود. اما باید بدین نکته توجه داشته باشید که تمام این ابتکار‌ات مهندسین تنها به‌مدت ۳۰ دقیقه و در عمق ۱.۵ متری آب دوام می‌آورند.

البته سامسونگ دو برچسب را نیز درون دستگاه قرار داده است تا (در زمان ارایه خدمات گارانتی) مطمئن شود آب وارد بخش‌های داخلی دستگاه نشده است. این برچسب‌ها در حالت عادی به‌رنگ سفید با چند طرح صورتی هستید که در صورت تماس آب، بخار یا هر رطوبت دیگری با آن‌ها، تغییر رنگ می‌دهند و در تغییر رنگ این برچسب‌ها دلیلی قاطع از سوی سامسونگ برای انکار ارایه خدمات گارانتی است. گفتنی است که برد اصلی دستگاه نیز در برابر آب مقاوم است و سامسونگ برای انجام این کار از نوعی اسپری استفاده کرده که باعث می‌شود برد در برابر آب مقاومت نشان دهد. اگر اطلاعات بیشتری در خصوص راه‌کار‌های مهندسین سامسونگ برای ضد آب کردن گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نیاز دارید، بهتر است که ویدیو زیر را تماشا کنید.

منبع:زومیت|نویسنده:سعید میرزاپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا