گام جدید موزیلا برای پشتیبانی از واقعیت مجازی در فایرفاکس

موبنا – WebVR می‌تواند با سخت‌افزارهای مربوط به واقعیت مجازی از قبیل سنسورها و نمایشگرهای پوشیدنی هدست تعامل داشته باشد. به گزارش وب‌سایت InfoWorld، این قابلیت به توسعه‌گران کمک می‌کند تجربه‌های واقعیت مجازی را خلق و در اختیار کاربران قرار دهند. به عنوان مثال آنها می‌توانند داده‌های مربوط به موقعیت و حرکت را از یک …

موبنا – WebVR می‌تواند با سخت‌افزارهای مربوط به واقعیت مجازی از قبیل سنسورها و نمایشگرهای پوشیدنی هدست تعامل داشته باشد. به گزارش وب‌سایت InfoWorld، این قابلیت به توسعه‌گران کمک می‌کند تجربه‌های واقعیت مجازی را خلق و در اختیار کاربران قرار دهند.

به عنوان مثال آنها می‌توانند داده‌های مربوط به موقعیت و حرکت را از یک هدست دریافت کرده و آن را به یک حرکت سه‌بعدی تبدیل نمایند.

cdfab84b60271a5d29573a9b220e04e0

واقعیت مجازی یا Virtual reality که به اختصار VR خوانده می‌شود، قادر است به شیوه‌های گوناگون در خدمت برندها و کسب و کارها قرار گیرد که ارائه نمای سه‌بعدی از محصولات، از جمله کارکردهای تجاری آن محسوب می‌شود.

یک کارشناس به نام Casey Yee پیش‌بینی کرده با توجه به در دسترس قرار گرفتن محصولات واقعیت مجازی و پشتیبانی خوب شرکت‌های نرم‌افزار از این نوع فناوری، سال ۲۰۱۶ نقطه عطفی در حوزه VR خواهد بود.

هر چند با گنجانده شدن قابلیت WebVR در فایرفاکس، این مرورگر به طور جدی‌تری از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند، ولی علاقه موزیلا به استفاده از VR به سال‌های گذشته باز می‌گردد.

در سال ۲۰۱۴ موزیلا یک وب‌سایت مرتبط با واقعیت مجازی به نام MozVR راه‌اندازی کرد که می‌توانست با دیوایس‌های مجهز به آندروید و iOS، هدست‌های مقوایی گوگل موسوم به Cardboard و نیز هدست‌های Oculus Rift کار کند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا