مفهوم خانه در آینده (+عکس)

موبنا – خانه های سنتی حومه شهرها همچنان ساخته می شوند و ممکن است همیشه این روند ادامه یابد اما بدون تردید گزینه خانه سازی استاندارد در آینده نخواهند بود. با تداوم رشد شهرها و تغییر سبک زندگی، خانه هایی که تصمیم می گیریم در آنها زندگی کنیم نیز تغییر خواهند کرد. در حقیقت، جریان …

موبنا خانه های سنتی حومه شهرها همچنان ساخته می شوند و ممکن است همیشه این روند ادامه یابد اما بدون تردید گزینه خانه سازی استاندارد در آینده نخواهند بود. با تداوم رشد شهرها و تغییر سبک زندگی، خانه هایی که تصمیم می گیریم در آنها زندگی کنیم نیز تغییر خواهند کرد. در حقیقت، جریان طراحی خانه های آینده با معماری و ظاهری متفاوت و منحصر به فرد آغاز شده است. در ادامه نگاهی به برخی از این خانه های آینده خواهیم داشت.

اکوکپسول خانه کوچکی است که برای تامین انرژی مورد نیاز خود به شبکه برق سراسری متکی نیست. این خانه با استفاده از پنل های خورشیدی و توربین بادی نیروی مورد نیاز خود را تامین می کند و همچنین به باتری پشتیبان مجهز است که در صورت عدم دسترسی به خورشید و باد سه تا چهار روز دوام می آورد.

مفهوم خانه در آینده

اکو کپسول از ظاهری تخم مرغی شکل برخوردار است که هدررفت گرما را کاهش داده و به جمع آوری آب باران در یک مخزن آب کمک می کند. این خانه آینده‌نگر برچسب قیمت ۸۷ هزار دلاری را بدون احتساب هزینه ارسال یدک می کشد.

مفهوم خانه در آینده


طرح ALPOD یک خانه متحرک کوچک است که از آلومینیوم ساخته شده است. این خانه به پنجره های سقفی و درهای کشویی مجهز است که هوای تازه و نور کافی برای آن را تامین می کنند.

مفهوم خانه در آینده

یک حمام و آشپزخانه از پیش در ALPOD نصب شده اما فضای باقیمانده می تواند بنابر نظر و سلیقه مشتری شکل بگیرد. فروش این خانه در سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

مفهوم خانه در آینده


دانشجویان دانشگاه هاروارد این خانه نوآورانه را برای اهدافی کوتاه مدت معرفی کرده اند اما جای شگفتی ندارد اگر در آینده برای اهداف بلند مدت نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مفهوم خانه در آینده

پنل های خورشیدی برای تامین برق و نیروی توالت الکتریکی آن مورد استفاده قرار می گیرند. امکان کرایه این خانه های جمع و جور در ماساچوست به قیمت شبی ۹۹ دلار وجود دارد.

مفهوم خانه در آینده


به نظر می رسد خانه های ماژولار از محبوبیت بیشتری در آینده برخوردار می شوند. آن چه در عکس زیر می بینید یک نمونه اولیه از چنین خانه هایی است که توسط شرکت معماری فرانسوی مولتی‌پاد استودیو طراحی شده است.

مفهوم خانه در آینده

خانه پاپ آپ بین ۱,۲۰۰ دلار تا ۱,۹۰۰ دلار قیمت دارد که البته شامل هزینه تیم ساخت و ساز خانه نیست. این خانه تنها طی چهار روز با استفاده از یک پیچ گوشتی برقی ساخته می شود. خانه های آینده شامل گزینه هایی مانند خانه پاپ آپ خواهند بود که به راحتی از هم باز شده و دوباره ساخته می شوند.

مفهوم خانه در آینده


اما همه در خانه های واقعی زندگی نخواهند کرد. در حال حاضر، افراد بیشتری را می بینیم که زندگی در میکروآپارتمان ها را انتخاب می کنند. نخستین میکروآپارتمان ها در شهر نیویورک از ماه نوامبر برای اجاره در دسترس خواهند بود. آپارتمان های کارمل پلیس (Carmel Place) کمتر از ۳۷۰ فوت مربع وسعت دارند.

مفهوم خانه در آینده

در آپارتمان های کارمل پلیس استفاده ای کارآمد از فضا شده و دارای یک آشپزخانه، یک میز که تبدیل به میز ناهارخوری ۱۰ نفره می شود، و یک تختخواب است که به مبل نیز تبدیل می شود.

مفهوم خانه در آینده


اما همه میکروآپارتمان ها برای این که شیک و جذاب باشند طراحی نشده اند و آن چه در عکس زیر مشاهده می کنید نمونه ای است که تنها ۲۷ فوت مربع فضای زندگی دارد.

مفهوم خانه در آینده

زندگی در میکروآپارتمان ها می تواند به واقع دشوار باشد.

مفهوم خانه در آینده


همان گونه که ساختمان ها ار ارتفاع بیشتری برخوردار می شوند کل تجربه زندگی شما ممکن است در یک ساختمان رخ دهد. به گفته یان پیرسون عضو آکادمی جهانی هنر و علوم و همچنین گزارشی که توسط سامسونگ منتشر شده است پیشرفت های که در زمینه شیوه ساخت و مواد مورد استفاده در ساخت ساختمان ها صورت می گیرد به شکل گیری ساختمان هایی بلندتر منجر خواهند شد. این شرایط می تواند به شکل گیری ساختمان هایی را به همراه داشته باشد که همانند شهرهایی کوچک به نظر می رسند.

مفهوم خانه در آینده

به گفته پیرسون ممکن است ما در آینده شاهد زندگی هزاران نفر در یک ساختمان باشیم.

مفهوم خانه در آینده


اما اگر به ارتفاع علاقه ای ندارید می توانید زیر زمین زندگی کنید. گزارش منتشر شده از سوی سامسونگ مردمی را ترسیم می کند که طی ۱۰۰ سال آینده در سازه های زیرزمینی به نام زمینخراش ها زندگی خواهند کرد.

مفهوم خانه در آینده


همچنین امکان شکل گیری شهرهای زیرآبی وجود دارد. همانند زندگی در زیر زمین، سامسونگ شکل گیری جوامع آبزی که از نیروی امواج و خورشید بهره می برند را پیش بینی کرده است.

مفهوم خانه در آینده


پتانسیل زندگی در شهرهای شناور نیز وجود دارد. این طرح مفهومی از شهری شناور به نام Aequorea می تواند پذیرای ۲۰ هزار نفر باشد.

مفهوم خانه در آینده

Aequorea همچنان یک طرح مفهومی است اما نگاهی به شیوه تفکر مردم درباره خانه های آینده ارائه می کند.

مفهوم خانه در آینده


مستعمرات فضایی یکی دیگر از گزینه هایی است که می تواند در آینده شکل بگیرد. در صورتی که معدن کاری سیارکی به کسب و کاری امکان پذیر مبدل شود، شکل گیری جوامع فضایی نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود.

مفهوم خانه در آینده


چیزی درباره این که آیا این طرح های مفهومی برای خانه های آینده رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت یا خیر نمی توان گفت اما می توان از یک مساله مطمئن بود: چگونگی زندگی ما در حال تغییر است.

مفهوم خانه در آینده

 

 منبع: عصر ایران | نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا