بابک زنجانی حکم اعدامش را باور ندارد

موبنا – درهمین رابطه امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در گفت‌وگو با «شهروند»، می‌گوید که صدور حکم اعدام برای متهم نفتی در دادگاه بدوی بوده و در دادگاه تجدیدنظر باید رأی قطعی صادر شود. روز گذشته اعلام شد که برای بابک زنجانی حکم اعدام صادر شده است، نظر شما درباره …

موبنا – درهمین رابطه امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در گفت‌وگو با «شهروند»، می‌گوید که صدور حکم اعدام برای متهم نفتی در دادگاه بدوی بوده و در دادگاه تجدیدنظر باید رأی قطعی صادر شود.
روز گذشته اعلام شد که برای بابک زنجانی حکم اعدام صادر شده است، نظر شما درباره این حکم چیست؟
البته این حکم متعلق به دادگاه بدوی است و تا به دادگاه تجدیدنظر برود و نظرنهایی داده شود، به نظر می‌رسد که حکم شامل تغییرات زیادی خواهد شد تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر حکم قطعی ندهد، ما نمی‌توانیم روی حکم دادگاه بدوی اظهارنظر کنیم. اما نکته‌ای که در این پرونده وجود دارد و از آن غفلت شده، موضوع علت‌هاست. یعنی کسانی که رانت‌ساز و رانت‌خوار بودند در این پرونده به آنها پرداخته نشد چراکه من امثال بابک زنجانی‌ها را معلول می‌دانم و علت ایجاد این فسادها و رانت کسانی هستند که در این پرونده بابک زنجانی را به وجود آورد و برای او رانت ایجاد کردند و تا زمانی که با آنها برخورد نشود، این پرونده، پرونده‌ای ناقص خواهد بود . من فکر می‌کنم که بابک زنجانی هنوز هم این حکم را خیلی باور ندارد و هنوز هم به پشتوانه افراد پشت پرده این پرونده امید زیادی دارد.
آیا در بررسی این پرونده با مهره‌های اصلی و پشت پرده آن برخورد خواهد شد؟
متاسفانه هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است چون که اگر قرار بود حرکتی صورت گیرد، باید همزمان با برگزاری دادگاه زنجانی انجام می‌شد و باید حداقل افرادی که در دولت گذشته از این قضیه مطلع بودند، مورد سوال قرار می‌گرفتند اما این کار انجام نشد.
رئیس بانک مرکزی دولت گذشته نیز جزو مطلعین این پرونده بود؟
بله؛ وی نیز در این پرونده بود و نقش اصلی را داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا