افزایش تمایل مشتریان به خرید سیمکارت های فعال بدون نام و نشان

موبنا، لیلا محمدنظامی – همزمان با نزدیکی به ایام نوروز و شروع مسافرت ها میزان تقاضای مشتریان از سیمکارت های فعال بی نام و نشان افزایش چشمگیری پیدا کرده است. سیمکارت های اعتباری بی نام و نشان به آن دسته از سیمکارت هایی گفته می شود که هویت مالکان آنها مشخص نیست و در صورت …

موبنا، لیلا محمدنظامی – همزمان با نزدیکی به ایام نوروز و شروع مسافرت ها میزان تقاضای مشتریان از سیمکارت های فعال بی نام و نشان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
سیمکارت های اعتباری بی نام و نشان به آن دسته از سیمکارت هایی گفته می شود که هویت مالکان آنها مشخص نیست و در صورت خرید این نوع سیمکارت ها نیازی به ثبت ندارند.
این نوع سیمکارت ها در اغلب فروشگاه های سیم‌کارت و حتی در خیابان ها نیز به قیمت ۵ تا ۲۰ هزار تومانی به فروش می رسند .
سیمکارت
به گزارش موبنا، پس از ابلاغ طرح ساماندهی سیمکارت ها، نقص اطلاعات و نداشتن کدملی ۹۰۰ هزار سیم کارت ایرانسل و ۶۵ هزار سیم کارت همراه اول در پایگاه اطلاعاتی این اپراتورهای موبایل اعلام شد و اپراتورها به مشترکان زمان دادند تا نسبت به تعیین تکلیف سیم کارتهای خود اقدام کنند.
با پایان یافتن مهلت چندین باره مشترکان برای ثبت اطلاعات و هویت خود در پایگاه داده اپراتورهای موبایل، رگولاتوری به عنوان نهاد نظارتی در این فرآیند، اعلام کرد که در شبکه مخابرات کشور، سیم کارت فعال بدون نام و نشان نداریم و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که دارای سیم‌کارتهای اشکال دار با هویت جعلی بودند، نسبت به احراز هویت صاحبان سیمکارتها اقدام کردند.
سیمکارت
اگرچه رگولاتوری نسبت به ثبت مالکیت سیمکارتهای بدون هویت اقدام کرده است اما شواهد نشان می دهد که همچنان بسیاری از سیم کارتهایی که در بازار در دست برخی افراد رد و بدل می شود با وجودی که به نام یک مشترک به ثبت رسیده اما به دلیل عدم اطلاع مشترک، دست به دست می چرخد و بسیاری بدون اینکه آن را به نام بزنند از آن سوء استفاده می کنند.
از سوی دیگر رگولاتوری طرحی را در دست اجرا داشت که مالکیت سیم کارت برای بیش از ۱۰ سیم‌کارت ممنوع شود اما این موضوع با مخالفت دیوان عدالت اداری مواجه شد و گفته می شود هم اکنون در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا