زورگیر: قسم خورده بودم، زورگیری کردم!

حامد ٢١ ساله تازه از شهرشان به تهران آمده بود كه پسرعمويش با او تماس گرفت و گفت كه مدتي است به دنبال پايه‌اي مي‌گردد تا همراه او زورگيري و سرقت كند. احمد پيشنهاد پسرعمويش را قبول نكرد اما وقتي با قسم به روح برادرش مواجه شد تصميم به همكاري با او گرفت. آنها در …

حامد ٢١ ساله تازه از شهرشان به تهران آمده بود كه پسرعمويش با او تماس گرفت و گفت كه مدتي است به دنبال پايه‌اي مي‌گردد تا همراه او زورگيري و سرقت كند. احمد پيشنهاد پسرعمويش را قبول نكرد اما وقتي با قسم به روح برادرش مواجه شد تصميم به همكاري با او گرفت. آنها در نخستين قرارشان براي زورگيري به منطقه شرق تهران و خيابان گلبرگ مي‌روند و از پسري جوان زورگيري مي‌كنند.

حامد كه مدت‌هاست اعتياد به شيشه دارد، در اظهاراتش به بازپرس ويژه سرقت گفت: من ساكن يكي از شهرهاي غربي كشور بودم كه چند ماه پيش براي كار به تهران آمدم و در يك رستوران مشغول به كار شدم، چند وقت از كارم مي‌گذشت كه يك روز پسر عمويم با من تماس گرفت و به من گفت كه زورگيري كنيم، ابتدا درخواستش را نپذيرفتم اما چون به روح برادرم قسم خورد، مجبور شدم درخواستش را بپذيرم.‌» با انتقال حامد به اداره آگاهي، وي پسرعمويش مهران را همدست خود در زورگيري معرفي كرد و چند روز بعد مهران نيز توسط ماموران دستگير شد.

او در اظهاراتش به بازپرس ويژه سرقت گفت: « آن روز كه دستگير شدم چاقو به همراه داشتم اما از آن استفاده نكردم.» او گفت: آن روز بعد از زورگيري به تنهايي به يكي از مغازه‌هايي كه در اطراف منطقه زورگيري‌ام بود، رفتم تا لباس بخرم. اما همان موقع پسري كه از او زورگيري كرده بودم من را داخل مغازه ديد و ماموران را صدا كرد تا من را دستگير كنند. ماموران كلانتري ١٤٧ گلبرگ در تاريخ دوم مهرماه هنگام گشت‌زني در محدوده استحفاظي خود متوجه زورگيري اين دو از مرد جواني شدند. آنها به محض ديدن صحنه زورگيري براي دستگيري زورگيرها وارد عمل و موفق به دستگيري حامد شدند.

مهران تنها پنج روز بعد از اعتراف‌هاي حامد دستگير شد. اين دو روز شنبه در شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت حاضر شدند و به زورگيري‌هاي‌شان اعتراف كردند. حامد درباره جزييات و نحوه زورگيري‌ها به بازپرس پرونده گفت: سوژه‌هاي موردنظر را در شرق تهران پيدا مي‌كرديم و در يك فرصت مناسب در مكان‌هاي خلوت با استفاده از چاقو زورگيري مي‌كرديم. پس از اعتراف دو متهم اين پرونده به هفت مورد زورگيري و سرقت، آنها به دستور علي وسيله ايزد موسي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت در اختيار اداره پليس آگاهي قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا