ردیابی ۳ پلیس قلابی با تیزهوشی تاجر جوان

در حالی که یکی از آنها لباس سربازی به تن کرده بود روز ۲۶ بهمن ماه سال جاری، با تعقیب تاجری جوان که چند کارتن گوشی تلفن همراه خریده بود در تقاطع خیابان سرهنگ جنامی تهران دست به کار شدند. سه تبهکار خود را مأمور پلیس معرفی کردند و با ادعای اینکه گوشی‌های تلفن همراه …

در حالی که یکی از آنها لباس سربازی به تن کرده بود روز ۲۶ بهمن ماه سال جاری، با تعقیب تاجری جوان که چند کارتن گوشی تلفن همراه خریده بود در تقاطع خیابان سرهنگ جنامی تهران دست به کار شدند.

سه تبهکار خود را مأمور پلیس معرفی کردند و با ادعای اینکه گوشی‌های تلفن همراه مرد تاجر  قاچاق است طعمه خود را به بهانه بررسی موضوع  سوار خودروی شخصی شان کردند و به راه افتادند. پس از مسافتی و در مکانی خلوت، دزدان مأمورنما اسپری فلفلی به چشمان تاجر جوان پاشیدند و او را از خودرو بیرون انداخته و توانستند ۱۴۷ گوشی تلفن همراه را به سرقت ببرند. تاجر ۳۱ ساله که بسختی خود را به کلانتری ۱۳۵ آزادی تهران رسانده بود با طرح شکایتی خواستار ردیابی دزدان مأمورنما شد. این تاجر که اهل مشهد بود در حالی که دغدغه زیادی برای پیگیری پرونده‌اش داشت به مشهد بازگشت در حالی که باور نداشت ردپای دزدان محموله‌اش در قوچان به دست خواهد آمد.

عجیب اینکه سه تبهکار گوشی‌های تلفن همراه سرقتی را به قوچان انتقال دادند که تا محل زندگی مرد تاجر ۱۲۵ کیلومتر بیشتر فاصله نداشت . آنها با مراجعه به فروشگاه‌های خدمات تلفن همراه ادعا کردند تعدادی گوشی دارند و می توانند به قیمت ارزان به فروش برسانند.

دزدان نمی دانستند مالباخته یکی از عاملان اصلی خرید و فروش و عرضه گوشی تلفن همراه درمشهد و شهرهای مجاور است.

مرد تاجر با شنیدن ماجرای فروش گوشی‌های تلفن  زیر قیمت در بین مغازه‌های خدمات تلفن همراه  در قوچان با این فرضیه که احتمال می رود این گوشی‌های تلفن سرقتی با ماجرای سرقت از او در ارتباط بوده است بلافاصله خودش را به پلیس آگاهی قوچان رساند.

رئیس پلیس قوچان در این باره به شوک گفت: با  گزارش موضوع فروش گوشی‌های تلفن همراه در بین فروشگاه‌های عرضه خدمات تلفن شهر قوچان و پیگیری  شخصی که در تهران از سوی چند جوان مأمورنما مورد سرقت قرار گرفته بود تحقیقات پلیسی آغاز شد.

سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: بررسی‌های پلیسی با توجه به نوع و شماره سریال این گوشی‌های تلفن همراه  فروخته شده ، موضوع مسرقه بودن این گوشی‌ها در بازار قوچان را تأیید کرد.

وی گفت: بررسی‌های بعدی پرونده حاکی از آن بود پول حاصل از فروش این گوشی‌ها به حساب بانکی زنی ۴۵ ساله به نام «مریم» واریز شده است . با همین سرنخ تحقیقات پرونده مسیر مشخصی پیدا کرد.

سرهنگ قدمگاهی اظهار داشت: خانه این زن که مادر یکی از دزدان مأمورنما بود  با هماهنگی قضایی تحت بازرسی قرار گرفت و مالباخته با دیدن عکس پسر خانواده دزد محموله‌اش را شناسایی کرد.

رئیس پلیس قوچان گفت: مأموران پلیس آگاهی قوچان در ادامه روند پیگیری پرونده یکی دیگر از عاملان سرقت که رسول نام دارد را شناسایی و مخفیگاه او در منطقه یعقوب آباد قوچان  را زیر نظر گرفتند. هنگامی که «رسول»۲۴ ساله  قصد داشت با خودروی سواری‌اش از صحنه متواری شود در حلقه محاصره پلیس گرفتار شد و در بازجویی‌ها پرده از جزئیات نقشه تبهکارانه‌اش برداشت. رسول گفت: نمی‌دانستیم خریدار گوشی‌ها اهل مشهد است و براحتی ما، ردیابی می‌شویم. تصور داشتیم پلیس تهران ما را تعقیب می‌کند و با خیال آسوده در بازار موبایل در قوچان بازاریابی کردیم. سرهنگ رضا قدمگاهی گفت: تحقیقات گسترده برای دستگیری دو دزد عضو دیگر باند که فراری هستند ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا