مرگ هلما کوچولو به‌ دلیل سهل‌ انگاری پدر

دي‌ماه بود که مسئولان بیمارستانی پرده از مرگ دختربچه سه‌سال و ٦ ماهه‌ برداشتند. وقتی گزارش مرگ هلما کوچولو در اختيار قاضي محسن مديرروستا، بازپرس دادسراي جنايي تهران قرار گرفت، تحقیقات قضائی – پلیسی آغاز شد.  کارآگاهان وقتی با جسد کبود دخترکوچولو روبه‌رو شدند، فرضیه کودک‌آزاری پیش رویشان قرار گرفت و از سوی پزشکان بیمارستان …

دي‌ماه بود که مسئولان بیمارستانی پرده از مرگ دختربچه سه‌سال و ٦ ماهه‌ برداشتند. وقتی گزارش مرگ هلما کوچولو در اختيار قاضي محسن مديرروستا، بازپرس دادسراي جنايي تهران قرار گرفت، تحقیقات قضائی – پلیسی آغاز شد.  کارآگاهان وقتی با جسد کبود دخترکوچولو روبه‌رو شدند، فرضیه کودک‌آزاری پیش رویشان قرار گرفت و از سوی پزشکان بیمارستان گفته شد که مردی به نام محمد این دختربچه را به بیمارستان رسانده و سپس از بیمارستان خارج شده است.

بدین‌ترتیب تجسس‌ها برای ردیابی محمد و خانواده دختر کوچولو کلید زده شد. درحالی‌که دستگیری آزارگر این دختر کوچولو در دستور کار ماموران قرار گرفته بود، کارآگاهان از تیم پزشکی شنیدند که علت مرگ هلما کوچولو خوردن شربت متادون است.

ماموران خیلی زود موفق شدند پدر هلما و محمد را که شوهر خاله‌اش است، شناسایی کنند که با تراژدی عجیبی روبه‌رو شدند. جسد این دختر که شناسنامه ندارد با دستور قاضي به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت اصلي مرگ مشخص شود.  به همین دلیل خانواده هلما مورد تحقیق قرار گرفتند تا زوایای پنهان پرونده فاش شود. پدر اين دختر روز ٢٢ دی‌ماه در شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران حاضر شد و به قاضي گفت: وقتی دخترم به دنيا آمد وضع مالي خوبي نداشتم، بيمارستان برگه ولادت را گرو نگه داشت تا همسر و دخترم مرخص شوند.  قرار شد من پول بيمارستان را جور كنم و پس از آن برگه ولادت را تحويل بگيرم. نتوانستم پول را جور كنم، به همین دلیل دخترم شناسنامه ندارد.

این مرد درباره علت مرگ دخترش به قاضی جنایی پایتخت گفت: از مدتي پیش من و همسرم معتاد شدیم. ‌من توانستم ترك كنم،  اما همسرم نمی‌توانست؛ به همین دلیل او را براي ترك به كمپ فرستادم. گاهي خواهرزنم به خانه ما مي‌آمد تا مراقب دخترم باشد. او هم اعتياد داشت و شربت متادون مصرف مي‌كرد. يك روز پيش از مرگ دخترم حدود ساعت ١٦ عصر بود كه ديدم يك بطري كه حاوي شربت متادون است و متعلق به خواهرزنم بود، دست دخترم است.

بطري را از او گرفتم و پس از آن دخترم خوابيد. تا فردا صبح بيدار نشد و من به موضوع مشكوك شدم.  ساعت ٧ صبح نهم دي‌ماه خواهرزنم به خانه‌ام آمد و گفت كه حال دخترم خوب نيست. او را به بيمارستان منتقل كرديم كه جان باخت.  با ادعاهای این مرد تحقيقات برای فاش شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

با گذشت دو ماه از ماجرای فوت دختر کوچولو، بازپرس مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای ناحیه ٢٧ دستور تعقیب و دستگیری پدر هلما را صادر کرد تا پرونده درخصوص سهل‌انگاری و قصور در نگهداری هلما از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا