امکان وارد کردن مطالب اختصاصی به نتایج جستجوی گوگل

موبنا- گوگل را باید به عنوان یکی از قطب‌های اصلی اینترنت نام برد. غول موتورهای جستجو نه تنها روز به روز از لحاظ فنی پیچیده‌تر می‌شود، بلکه روز به روز امکانات بیشتری را در اختیار کاربران بی‌شمارش قرار می‌دهد. بعد از معرفی امکانات ویژه‌ی بزرگترین رویداد سیاسی آمریکا (انتخابات ریاست جمهوری) و قرار دادن امکانات ویژه …

موبنا- گوگل را باید به عنوان یکی از قطب‌های اصلی اینترنت نام برد. غول موتورهای جستجو نه تنها روز به روز از لحاظ فنی پیچیده‌تر می‌شود، بلکه روز به روز امکانات بیشتری را در اختیار کاربران بی‌شمارش قرار می‌دهد. بعد از معرفی امکانات ویژه‌ی بزرگترین رویداد سیاسی آمریکا (انتخابات ریاست جمهوری) و قرار دادن امکانات ویژه برای کاندیداهای انتخاباتی، همچون دیدن صحبت‌ها و نقل‌قول‌های آنها در نتایج جستجو و ارتباط مسایل مختلف سیاسی به انتخابات، حالا گوگل در حال آزمایش امکانات جدیدی است که می‌تواند فرصت طلایی برای برندها و شرکت‌های بزرگ و کوچک برای دیده شدن در نتایج جستجو باشد.

این امکان جدید را ابتدا مایک بلومنتال، یکی از متخصصین حوزه‌ی موتورهای جستجو، در حالی که برای پیدا کردن جواهر فروشی در آمریکا از گوگل استفاده می‌کرد، کشف کرد. در نتایج جستجو برای جواهر فروشی andrew jewlers، با بخشی مواجه خواهید شد که در آن اطلاعاتی از این جواهر فروشی قرار گرفته است. با کلیک بر روی هر یک از این اطلاعات وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن می‌توانید صفحه شخصی این فروشگاه و  اطلاعات کاملی از آن را مشاهده کنید.

 

google-posts

قابلیت جدید گوگل، هر چند هنوز اسم دقیقی برای آن مشخص نشده، ولی در حال حاضر با نام Google Posts شناخته می‌شود و تنها کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هستند که امکان استفاده از آن را دارند. بدین ترتیب آنها می‌توانند با ارائه‌ی متن، تصاویر و ویدیوهای دلخواهشان در نتایج جستجو، صدایشان را به گوش میلیون‌ها بازدیدکننده‌ای که موضوع خاصی در این رابطه را جستجو می‌کنند، برسانند.

البته گوگل وعده داده که به زودی این امکان را برای باقی چهره‌های مشهور و برندهای کوچک و بزرگ نیز فراهم خواهد کرد و شما می‌توانید از الان به لیست انتظار آنها بپیوندید.

نکته‌ی قابل توجه در این رابطه آن است که در حالی که گوگل پلاس نتوانست گوگل را به غول شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند، این اقدام می‌تواند نقش بسیار زیادی در ایجاد شبکه‌ای منسجم‌تر و اجتماعی‌تر برای گوگل در پی داشته باشد. گوگل همچنین اعلام کرده که هنوز قصد دریافت هزینه برای اینچنین امکاناتی را ندارد.

نظر شما چیست؟‌ امکان جدید گوگل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع:زومیت|نویسنده:محمد حسین ملک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا