سیب هایی که تکرار می شوند

موبنا – کم کم که شرکت ها ساخت گوشی های بزرگ را در دستور کار خود قرار دادند، اپل نیز اقدام به تولید گوشی هایی با سایز بزرگ تر از ۴/۵ اینچی کرد و سعی داشت بازار فبلت ها را در دست بگیرد و موفق هم شد، اما امسال دوباره تصمیم گرفته که به عقب …

موبنا – کم کم که شرکت ها ساخت گوشی های بزرگ را در دستور کار خود قرار دادند، اپل نیز اقدام به تولید گوشی هایی با سایز بزرگ تر از ۴/۵ اینچی کرد و سعی داشت بازار فبلت ها را در دست بگیرد و موفق هم شد، اما امسال دوباره تصمیم گرفته که به عقب برگردد و گوشی هوشمندی با سایز کوچک ۴ اینچی تولید و روانه بازار کند. به این ترتیب سبد محصولات اپل شامل گوشی آیفون در سه سایز ۴/۷، ۵/۵ و ۴ اینچی خواهد بود.

2118578865
این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد اما ظاهرا این غول آمریکایی برای این اقدام خود توجیه مناسبی دارد.
اپل بر اساس آماری که از کاربرانش طی یک سال گذشته گرفته متوجه شده که بسیاری از افراد آیفون های ۵/۳ یا ۴ اینچی خود را نگه داشته اند و با گوشی های ۴/۷ یا ۵/۵ اینچی جدید تعویض نکرده اند.
این موضوع نشان می دهد که هنوز این اندازه کوچک طرفداران زیادی دارد.

9b6647b0d8f6b6166d70f1d54340fdd5eaccd49b.jpeg
البته نمی توان قضیه مالی و وضعیت اقتصادی مردم را در نخریدن آیفون های جدید اپل نادیده گرفت. با این حال بسیاری از کاربرانی که آیفون های بزرگ اپل را خریداری نکرده اند حالا برای خرید آیفون ۴ اینچی اپل برنامه ریزی کرده اند.
به این ترتیب بسیاری از کاربران معتقدند که آیفون های ۴ اینچی نسبت به مدل های جدید خوش دست ترند.
اگرچه اپل با عرضه آیفون ۶ و ۶ Plus و ۶s و ۶s Plus توانست رکوردهای بزرگی را در طول یکی دو سال گذشته به ثبت برساند اما معتقد است که مدل های جدید خلاءهایی را ایجاد کرده بود که با عرضه آیفون Se چهار اینچی این خلاءها پر می شود.

4-Inch-iPhone-6-Classic-Could-Have-Been-Another-Apple-Smash-Hit-459941-2-1024x517
اگر به بازار گوشی های هوشمند در طول چند سال گذشته توجه کرده باشید، سامسونگ، سونی، اچ تی سی و ال جی هر سال بعد از عرضه پرچمداران خود اقدام به عرضه نسخه mini آن می کنند که البته نسخه ارزان تری نسبت به پرچمداران است. بنابراین به نظر می رسد اکثر شرکت ها راه حلی برای این موضوع یافته اند تا کاربرانی که قدرت خرید گوشی های پرچمدارشان را ندارند نسخه ای با قیمت ارزان و نیز نمایشگر کوچک تر خریداری کنند.

iPhone_Thumb12
البته تا چند سال پیش عرضه نسخه های کوچک از گوشی های پرچمدار به معنای خرید گوشی با ویژگی هایی کمتر بود، اما اپل پس از عرضه آیفون ۵c این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا یک دستگاه آیفون ارزان را با همان ویژگی های پرچمدار اصلی خریداری کنند، به این ترتیب بود که تولیدکنندگان دیگر هم درصدد برآمدند تا نسخه مینی گوشی هایشان را با همان سخت افزار و کیفیت نسخه اصلی راهی بازار کنند.
بر این اساس شرکت ها گوشی های مینی را با قابلیت هایی در حد پرچمداران عرضه کردند فقط سایز نمایشگر کوچک شده
است.
پس از مدت ها اپل دوباره اقدام خود را مبنی بر عرضه نسخه ارزان گوشی های اپل را در دستور کار قرار داده و معتقد است دستگاهی با نمایشگر کوچک تر از پرچم دار ها، به این معنا نیست که همه مشخصات خوب پرچم دار باید در این دستگاه قربانی شود.

iPhone-6s-Plus-iPhone-6-Plus-iPhone-5s-iPhone-5-iPhone-4s-apple-0
بر این اساس آیفون SE قرار است پردازنده A9، حسگر Touch ID و Apple Pay مجهز شود و اپل تنها ویژگی ۳D Touch را به این دستگاه اضافه نمی کند.
آیفون SE قیمت پایین تری از آیفون های پرچم دار اپل دارد اما قطعا بدنه ای فلزی خواهد داشت و از مشخصات سخت افزاری رده بالایی نیز برخوردار می شود.
اپل با داشتن سه نوع آیفون با اندازه نمایشگر های ۴، ۴/۷ و ۵/۵ اینچی می تواند تعداد کاربرانی که قصد خرید آیفون دارند را بیشتر کند و فروش و سهم بیشتری بدست آورد.

 منبع: فناوران  | نویسنده: ساحره چمنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا