باهنر: مجلس با هنجارشکنی موفق نمی‌شود

موبنا- محمدرضا باهنر در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات پرشور مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با همه رقابت‌ها،‌ متن‌ها و حاشیه‌ها به خوبی و بحمدالله در امنیت کامل برگزار شد. نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: در این رقابت حساس آنکه پیروز شد ملت بزرگ ایران و …

موبنا- محمدرضا باهنر در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات پرشور مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با همه رقابت‌ها،‌ متن‌ها و حاشیه‌ها به خوبی و بحمدالله در امنیت کامل برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: در این رقابت حساس آنکه پیروز شد ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم الشأن انقلاب بود که با دعوت به شرکت همگانی در انتخابات این حماسه عظیم را رقم زد.

وی گفت: بحمدالله فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که اولا، هیچ کس با قهر با صندوق‌های رأی سودی نمی‌برد و ثانیا، نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق‌ها تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد فتنه علیه نظام.

وی ادامه داد: تئوری‌پردازان سیاست‌ورز به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، اعتدال‌گرایی و همه اینها در درون نظام عملیاتی می‌شود نه در مقابل نظام و بحمدالله اینها از نقاط روشن، برجسته و افتخارآمیز این انتخابات بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس دهم پیشنهاد داد: این مجلس همه تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال،‌ حل معضلات اجتماعی و فرهنگی با حفظ و حراست از امنیت و منافع ملی عملیاتی کند و اگر خدای نکرده برخی از عزیزان انتخاب شده تصور کنند با هنجارشکنی یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند تا مطمئن شوند با همدلی، همکاری و هم زبانی قوا با یکدیگر و البته نظارت دقیق و بایسته بر حرکات دولت می‌توان آنان را به اهداف خود و مطالبات واقعی مردم هدایت کند.

باهنر افزود: مجلس دهم با منتخب‌های خود ظرفیت یک مجلس معتدل، تلاش‌گر برای حل مشکلات مردم و کمک به دولت در جهت این اهداف را دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «مجلس نه باید دولتی باشد و نه ضددولتی». مجلس باید بصیر، توانمند، کارآمد، رهگشای دولت و البته ناظر مشفق بر این اعمال باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا