خودداری بانک خارجی از انتقال پول زنجانی

رسول کوهپایه‌زاده افزود: در حقوق بانکی بین المللی زمانی که می‌خواهید پولی را از کشور مبدا به مقصد واریز کنید، هر بانک کارگزارانی دارد که این کارگزاران پرداخت‌ها را بر اساس واحد ارزی تسهیل می‌کنند که در موضوع پرونده بحث یورو مطرح است. وی افزود: بانکی را که شرکت نفت معرفی کرده بود، کارگزارانی دارد …

رسول کوهپایه‌زاده افزود: در حقوق بانکی بین المللی زمانی که می‌خواهید پولی را از کشور مبدا به مقصد واریز کنید، هر بانک کارگزارانی دارد که این کارگزاران پرداخت‌ها را بر اساس واحد ارزی تسهیل می‌کنند که در موضوع پرونده بحث یورو مطرح است.

وی افزود: بانکی را که شرکت نفت معرفی کرده بود، کارگزارانی دارد که باید پول از طریق آنها به بانک منتقل شود. بانک مذکور کارگزاران خودش را معرفی کرده بود که در طول یکی دو هفته گذشته وکلای آقای زنجانی در خارج از کشور با این بانک‌ها ارتباط داشته و مکاتباتی داشتند تا پرداخت‌ها انجام شود.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: به تاریخ ۴مارس، بانک کارگزار نامه‌ای را رسما به وکلای خارج از کشور زنجانی ابلاغ کرده مبنی بر اینکه ما از دریافت این مبلغ فعلا معذوریم؛ البته گفته‌اند فرصتی را به ما بدهید تا موضوع را در هیات‌مدیره مطرح کنیم تا جواب شما را بدهیم.

اکنون کارگزار بانک مقصد که باید پول را تحویل می‌گرفت و به بانکی که شرکت نفت اعلام کرده بود منتقل می‌کرد، رسما طی ایمیلی اعلام کرده ما از پذیرش و دریافت این مبلغ معذوریم. وی اضافه کرد: به طور مشخص به دلیل اینکه به نظر می‌رسد برداشته شدن تحریم‌ها عملیاتی نشده و برخی بانک‌های معتبر بین‌المللی با احتیاط با ما همکاری می‌کنند، این نقل و انتقال صورت نگرفته است. ما هم اسناد مربوطه آن را به مرجع قضایی تقدیم خواهیم کرد تا در جریان موضوع قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا