چرا شرکت های بزرگ کارمندان با استعداد را از دست می دهند؟

موبنا- اما در بسیاری مواقع این کارمندان پس از مدتی کار خود را ترک می‌کنند و به شرکت‌های کوچکتر ملحق می‌شوند. نتایج تحقیقی که اخیرا بر روی ۱۰ هزار پروفایل لینکدین انجام شده، دلایل این تغییر شغل را روشن می‌کند.  یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت شرکت‌های بزرگ، داشتن کارمندان با استعداد و سخت‌کوش در کنار …

موبنا- اما در بسیاری مواقع این کارمندان پس از مدتی کار خود را ترک می‌کنند و به شرکت‌های کوچکتر ملحق می‌شوند. نتایج تحقیقی که اخیرا بر روی ۱۰ هزار پروفایل لینکدین انجام شده، دلایل این تغییر شغل را روشن می‌کند.

 یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت شرکت‌های بزرگ، داشتن کارمندان با استعداد و سخت‌کوش در کنار تیم‌ها است. کارمندانی که همیشه با ایده‌های نو تلاش بر بهبود عملکرد سازمان دارند و برای رسیدن به اهداف کلی سازمان تلاش می‌کنند. اما مشکل اصلی شرکت‌های بزرگ، از دست دادن این کارمندان است. نتایج تحقیق بر روی ۱۰ هزار تغییر شغل در پروفایل‌های لینکدین نشان می‌دهد که کارمندان با استعداد در حال کوچ کردن به شرکت‌های کوچکتر هستند. ۵۱ درصد این افراد در بیان دلیل ترک شغل خود، تلاش برای پیشرفت بیشتر و یافتن فرصت‌های جدید را عنوان می‌کنند. این در حالی است که تصور عمومی بر این است که در شرکت‌های بزرگ، موقعیت‌های بیشتر و امنیت شغلی و درآمدی بیشتری در انتظار کارکنان است. اما دلایل این تغییر شغل را می‌توان در موارد زیر عنوان کرد:

کارمندان با استعداد، دیگر به صورت سنتی کار نمی‌کنند

کارمندان امروزی و به خصوص قشر با استعداد آنها، دیگر نمی‌توانند مانند قبل به صورت کارمندی کار کنند و به نوعی دوست دارند در پیشرفت کار شرکت با کارفرمای خود شریک باشند و خود را جزء مهمی از تیم شرکت می‌دانند. آنها بر این باورند که هیچ جایگاهی در سازمان دائمی نیست و باید همواره در حال پیشرفت برای بهبود تیمی باشند که جزئی از آن هستند.

حقوق و مزایای بالا، وسایل خوبی برای نگه‌داشتن افراد با استعداد نیستند

روش‌های کاری در دنیای جدید بسیار تغییر کرده‌اند. زمان‌های کاری در شرکت‌های نوپا بسیار منعطف هستند و به نوعی برنامه‌ریزی می‌شوند که کارمندان در زمان کار احساس راحتی و البته احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند چرا که در این شرکت‌ها وظایف و جایگاه‌ها بر اساس علاقه افراد تعیین می‌شوند. شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند با این قوانین جدید کنار بیایند و با افزایش حقوق و مزایا (که به اصطلاح، دستبند طلایی خوانده می‌شود) قصد دارند کارمندان را داخل تیم خود نگه دارند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افراد با استعداد حاضرند حقوق و مزایای بالا را به خاطر روند کاری کسل کننده و انجام کاری که به آن علاقه ندارند نادیده بگیرند و شغل خود را ترک کنند.

اما راه حل اساسی که می‌تواند به شرکت‌ها در نگه‌داشتن کارمندان با استعداد یا استخدام کارمندان مفید جدید کمک کند چیست؟

در مورد شرایط و محیط کاری سازمان، اطلاعات منتشر کنید

وقتی شما در مورد شرایط کاری و محیط تعاملی کارمندان اطلاعات شفاف و جذاب منتشر کنید، می‌توانید قشر با استعداد را به سمت خود جذب کنید. کافی است فضای کاری شرکت را منعطف‌تر کرده و در مورد آن داستان منتشر کنید. در مورد نحوه استخدام، داستان‌های موفقیت، داستان‌های پیشرفت کارمندان قبلی و این نوع اتفاقات، داستان‌هایی را منتشر کنید. سعی کنید یک برند استخدامی برای سازمان خود ایجاد کنید و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید. وقتی اطلاعات مفید و جذابی از شرکت شما در فضای اینترنت و بین افراد دست به دست شود (مانند تصاویری که از محیط کاری گوگل منتشر می‌شود)، کارمندان با استعداد خواه ناخواه به سمت شما جذب می‌شوند. از کارمندان فعلی برای انتشار این مطالب استفاده کنید. از آنها بخواهید داستان موفقیت‌های خود در شرکت، فرصت‌های پیشرفت و دلایل علاقه به شغل و جایگاه کنونی را بنویسند. سعی کنید از تصاویر برای نشان دادن فضای کاری خود، بهره بگیرید.

چرا شرکت های بزرگ کارمندان با استعداد را از دست می دهند؟

مراقب باشید، افراد باهوش حقایق را به راحتی کشف می‌کنند

نکته مهمی که در انتشار شرایط کاری و داستان های موفقیت شرکت باید در نظر داشته باشید، رعایت صداقت و پرهیز از بزرگنمایی است. افراد باهوش و بااستعداد به راحتی تفاوت میان بزرگنمایی و حقیقت را در تبلیغات استخدامی درک می‌کنند. آنها برای انتخاب شغل، به اطلاعات دقیق و البته زیاد و جزئی نیاز دارند و در صورت انتشار چنین اطلاعاتی، برای سازمان شما ارزش و احترام بیشتری قائل بوده و برای استخدام در آن ترغیب می‌شوند.

منبع:زومیت|نویسنده:مهدی زارع

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا