زمان توزیع میوه شب عید اعلام شد

کمیته تنظیم بازار با موضوع تعیین مباشر، قیمت و زمان توزیع با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نمایندگان دستگاههای اجرایی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مربوطه، عصر روز یک شنبه  تشکیل جلسه داد. در این نشست ۳۰۵ جایگاه برای عرضه میوه مشخص شد که بر اساس اطاعات به دست آمده  ۱۶۰ آن در شهرستان‌های استان …

کمیته تنظیم بازار با موضوع تعیین مباشر، قیمت و زمان توزیع با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نمایندگان دستگاههای اجرایی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مربوطه، عصر روز یک شنبه  تشکیل جلسه داد.

در این نشست ۳۰۵ جایگاه برای عرضه میوه مشخص شد که بر اساس اطاعات به دست آمده  ۱۶۰ آن در شهرستان‌های استان تهران و ۱۵۵ آن در شهر تهران فعال خواهند بود.

در شهر تهران ۵ میدان عمده توزیع کننده میوه برای سایر میادین میوه و ۴۰ جایگاه بزرگ و ۱۱۰ جایگاه کوچک برای عرضه میوه مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال مشخص شد.

بنا بر این گزارش از نکات مهم عرضه میوه در سال جاری افزایش تعداد میوه شب عید است به طوری که در سال گذشته حدود ۳۸جایگاه برای عرضه میوه مورد نیاز مردم در شهر تهران در نظر گرفته شده و فعال بود که در سال جاری تعداد آنها افزایش قابل قبولی داشته است.

با وجود اینکه حجم و قیمت دقیق میوه شب عید نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مشخص شده است اما  این کارگروه قصد اعلام آن را به دلیل مسائل تنظیم بازاری تا زمان عرضه ندارد. لازم به ذکر است که قیمت میوه‌های عرضه شده در این طرح کمتر از نرخ بازار بوده و دولت برای تامین و عرضه آنها یارانه پرداخت می‌کند.

در این نشست منصوری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، روند ذخیره سازی را مطابق و مناسب با برنامه پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: تا به امروز در ۷ سردخانه میوه مورد نیاز استان تهران ذخیره سازی شده  و  ۳۰۵ جایگاه در سطح استان تهران برای توزیع متناسب با پراکنش جمعیت مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از روز ۲۰اسفند توزیع سیب و پرتقال به تدریج در جایگاهها آغاز می شود و این روند تا روزهای آخر سال با میزان بیشتر ادامه می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سهمیه و سردخانه توزیع برای هر شهرستان مشخص و به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع داده می‌شود.

وی در پایان گفت: درروز ۱۹ اسفند تابلوها و بنرهای جایگاهها نصب  و ترتیبی اتخاذ می شود تا همگی در این روز آماده توزیع باشند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا