تاکتیک‌های تلویزیون در نوروز ۹۵

با این حال اما به نظر می‌رسد رویه تلویزیون نسبت به ماه‌های ابتدایی ریاست سرافراز تا اندازه‌ای تغییر کرده است. البته شاید موفقیت برنامه پرمخاطب «خندوانه» در شبکه‌ای تازه‌کار باعث شد تا این روزها خبرهای متفاوتی از برنامه‌سازی ستاره‌های سابق تلویزیون به گوش برسد. شاید بتوان استارت این اتفاق را از جشنواره فیلم فجر دانست …

با این حال اما به نظر می‌رسد رویه تلویزیون نسبت به ماه‌های ابتدایی ریاست سرافراز تا اندازه‌ای تغییر کرده است. البته شاید موفقیت برنامه پرمخاطب «خندوانه» در شبکه‌ای تازه‌کار باعث شد تا این روزها خبرهای متفاوتی از برنامه‌سازی ستاره‌های سابق تلویزیون به گوش برسد. شاید بتوان استارت این اتفاق را از جشنواره فیلم فجر دانست که برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی به‌صورت زنده روی آنتن رفت و بعد از جشنواره هم موقعیت زنده بودنش را حفظ کرد.

این درحالی است که تا قبل از آن مدیران تلویزیون و عوامل «هفت» روی تولیدی بودنش تاکید می‌کردند. بعد از آن اتفاق حالا قرار است دو چهره سرشناس وموفق تلویزیون برنامه‌های متفاوتی را در شب‌های عید روی آنتن ببرند تا سیر نزولی تعداد مخاطبان رسانه ملی تا حدودی بهبود پیدا کند.سریال سازی کارگردانانی همچون سعید آقاخانی، ‌محمدحسین لطیفی، حامد محمدی با بازی ستاره‌هایی همچون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، مهدی هاشمی، مهران احمدی، ستاره اسکندری، بابک حمیدیان، جواد عزتی و… نوید شب‌های خوبی را در ایام نوروز می‌دهد.

از سوی دیگر شبکه نسیم که دیگر توانسته است به عنوان یکی از شبکه‌های موفق و خلاق تلویزیون خودش را به تثبیت برساند هم به ابتکاری ویژه دست زده است و همزمان دو برنامه «خندوانه» و «دور همی» را روی آنتن خواهد فرستاد. بر اساس شواهد مدیران این شبکه قصد دارند رقابت گرمی را به وجود بیاورند. از این رو نزدیک به ۴ ماه است که پیش تولید برنامه «دورهمی» که قبلا «شب‌های شاد» و «زعفرون» نام داشت، آغاز شده و هم‌اکنون به مرحله ضبط رسیده است. در این برنامه که به شکل تئاتر اجرا می‌شود، مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، امیرمهدی ژوله و… به ایفای نقش می‌پردازند.

این برنامه قرار است از اواخر همین ماه یا با آغاز تعطیلات نوروزی در روزهای آخر هفته روی آنتن برود. از سوی دیگر با نزدیک شدن به اتمام پیش تولید سری سوم برنامه «خندوانه»، این برنامه تلویزیونی هم قرار است با آغاز عید نوروز، هر شب از شنبه تا چهارشنبه میهمان خانه مردم شود.

در ارتباط با همین موضوع حسین کرمی، مدیر شبکه «نسیم» درباره اینکه آیا با پخش همزمان این دو برنامه می‌خواسته رقیبی برای «خندوانه» رامبد جوان به وجود بیاورد، می‌گوید: یک برنامه شاد در کنار برنامه خندوانه هم باعث تنوع می‌شود و هم فرصت رقابت فراهم می‌کند تا هر دو برنامه با کیفیت بهتر ارائه شوند و هم فرصتی فراهم می‌کند تا گروه‌ها در شرایط بهتر و با فشار کمتر کار کنند. تدارک برنامه خندوانه برای هر شب، فشار زیادی به گروه تولید خندوانه وارد کرده بود. یک برنامه هموزن خندوانه کمکی است که هم مخاطب راضی باشد و هم هر دو گروه بهتر برنامه بسازند و با هم رقابت کنند.

نکته جالب توجه این دو برنامه، وجود بخش‌های مشترکی نظیر استندآپ کمدی و گفت‌وگو با بازیگران است. هاشم رضایت یکی از تهیه‌کنندگان برنامه «دورهمی» درباره این موضوع می‌گوید: «هر قسمت از برنامه «دورهمی» بخش‌های متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به استندآپ کمدی و گفت‌و گو با بازیگر میهمان اشاره کرد. بخش نمایشی این برنامه در هر قسمت یک بازیگر میهمان دارد که بعد از پایان نمایش، بازیگران پای صحبت بازیگر میهمان می‌نشینند و با او گفت‌وگو می‌کنند.»تاکنون یک قسمت از «دورهمی» تصویربرداری شده و آماده پخش است و بقیه قسمت‌ها نیز در دست تولید قرار دارد. برزو ارجمند به‌عنوان بازیگر میهمان در اولین قسمت از برنامه «دورهمی» حضور داشته است. امیر مهدی ژوله نویسندگی مجموعه «دورهمی» را به‌عهده دارد؛ اما همچنان نامی از کارگردان این مجموعه تلویزیونی برده نمی‌ش

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا