هیوندای آیونیک معرفی شد

موبنا- نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ مملو از سوپراسپرت‌ها و ابرخودرو‌ها است. با این حال می‌توان تعدادی خودروی عادی نیز در این مکان یافت که سه‌گانه‌ی هیوندای آیونیک (Ioniq) سردمداران این بخش هستند. هیوندای با معرفی سری خودرو‌های آیونیک جدی‌ترین حرکت خود را برای کسب سهمی از بازار‌ فشرده‌ی خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی انجام داد. محصولات جدید …

موبنا- نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ مملو از سوپراسپرت‌ها و ابرخودرو‌ها است. با این حال می‌توان تعدادی خودروی عادی نیز در این مکان یافت که سه‌گانه‌ی هیوندای آیونیک (Ioniq) سردمداران این بخش هستند.

هیوندای آیونیک معرفی شد

هیوندای با معرفی سری خودرو‌های آیونیک جدی‌ترین حرکت خود را برای کسب سهمی از بازار‌ فشرده‌ی خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی انجام داد. محصولات جدید هیوندای در سه نوع مختلف عرضه خواهند شد تا با هر سلیقه‌ای تناسب داشته باشند. انواع الکتریکی، هیبریدی و هیبریدی پلاگین هنگام خرید آیونیک در دسترس هستند. در ادامه توضیح مختصری بر مدل‌های مختلف مذکور خواهیم داشت.

هیوندای آیونیک معرفی شد

خودرو‌های الکتریکی تنها به موتور‌های الکتریکی مجهز شده‌اند و از طریق اتصال به جریان برق شهری شارژ می‌شوند. انواع هیبریدی از پیشرانه‌های بنزینی و موتور الکتریکی در کنار هم بهره می‌برند که پیشرانه‌ی بنزینی در این خودرو‌های مسئول شارژ کردن باتری‌های خودرو است. اما آخرین نمونه‌ی خودرو‌های مدرن، انواع هیبریدی پلاگین است که پیشرانه‌ی بنزینی در کنار موتور الکتریکی به کار رفته‌اند. با این تفاوت که شارژ باتری‌ها توسط اتصال به برق شهری انجام می‌شود و پیشرانه‌ی بنزینی تنها به عنوان انرژی پشتیبان و در صورت اتمام شارژ باتری‌های یا در شرایط خاص و درخواست توان بالا توسط راننده، فعالیت خواهد کرد.

هیوندای آیونیک معرفی شد

بزرگ‌ترین رقیب آیونیک هیبریدی خودروی محبوب تویوتا پریوس است. آیونیک به لطف پیشرانه‌ی چهار سیلندر، موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخاری و باتری با ظرفیت ۱.۵۶ کیلووات ساعت، توان خروجی معدل ۱۳۹ اسب بخار دارد. بدین ترتیب آیونیک در این بخش بر پریوس ۱۲۱ اسب بخاری برتری دارد. نمونه‌ی هیبریدی پلاگین (Plug-in) آیونیک از فرمول متفاوتی در بخش قوای حرکتی خود بهره می‌برد. موتور الکتریکی به توان ۶۰ اسب بخار در کنار باتری‌هایی حجیم با ظرفیت ۸.۹ کیلووات ساعت، بزرگ‌ترین تفاوت‌های این خودرو نسبت به برادر هیبریدی خود است.

هیوندای آیونیک معرفی شد

در رابطه با گزینه‌ی آخر سه گانه‌ی هیوندای، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. با این حال منبع آگاهی در خصوص آیونیک الکتریکی اعلام کرده است که این خودرو به موتو الکتریکی ۱۱۸ اسب بخاری و باتری‌های عظیمی مجهز شده است که به آن قابلیت طی ۲۵۰ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ کامل می‌دهد. اگر اطلاعات ارائه داده شده صحیح باشند، هیوندای آیونیک توانایی شکست پرفروش‌ترین محصولات فعلی این رده اعم از نیسان لیف و فورد فوکوس الکتریکی را دارد.

هیوندای آیونیک معرفی شد

هیوندای آیونیک معرفی شد

هیوندای آیونیک معرفی شد

هیوندای هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی محصولات جدید خود را اعلام نکرده است. نظر شما در رابطه با خودرو‌های فوق چیست؟

منبع:زومیت|نویسنده:محمد حسین جعفری

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا