دستگیری مدیران فیس بوک در برزیل

موبنا – به گزارش گیزمودو، واتس آپ یک برنامه گپ آنلاین است که در مالکیت فیس بوک است و پلیس برزیل بر اساس حکم دادگاه خواستار دسترسی به برخی اطلاعات کاربران آن بوده است، اما مدیران فیس بوک با این درخواست موافقت نکرده اند. فرد دستگیر شده که دیه گو دزوران نام دارد متهم است …

موبنا – به گزارش گیزمودو، واتس آپ یک برنامه گپ آنلاین است که در مالکیت فیس بوک است و پلیس برزیل بر اساس حکم دادگاه خواستار دسترسی به برخی اطلاعات کاربران آن بوده است، اما مدیران فیس بوک با این درخواست موافقت نکرده اند.

فرد دستگیر شده که دیه گو دزوران نام دارد متهم است که اجازه نداده پلیس به برخی اطلاعات کاربران واتس آپ که از این برنامه گپ برای انجام جرائم سازمان یافته و برنامه ریزی قاچاق مواد مخدر استفاده می کردند، دسترسی یابد.

3240

یک سخنگوی فیس بوک ضمن اظهار تاسف از این دستگیری گفته است که این شرکت در برابر سوالات مقامات برزیلی همیشه پاسخگو بوده است. وی اقدام پلیس برزیل را افراطی توصیف کرده و افزوده واتس آپ قادر به ارائه اطلاعاتی که در اختیار ندارد نیست. ما حداکثر همکاری که در توانمان هست را در این مورد به عمل می آوریم و اگر چه به اجرای قانون احترام می گذاریم، اما به شدت با تصمیم پلیس برزیل مخالفیم.

مقامات فیس بوک مدعی هستند نظام رمزگذاری برنامه واتس آپ به گونه ای است که فقط خود کاربران به اطلاعات گپ هایشان دسترسی دارند. اما پلیس برزیل خواستار دسترسی به اطلاعات یاد شده با همکاری فیس بوک است.

برزیل در ماه دسامبر گذشته هم به مدت دو روز برنامه واتس آپ را بلوکه کرد، زیرا فیس بوک برخی اطلاعات درخواستی پلیس را پس از صدور حکم دادگاه در اختیار آن نگذاشته بود. در حال حاضر شرکت اپل هم با دولت آمریکا درگیری مشابهی دارد و تیم کوک مدیر عامل اپل می گوید حاضر به همکاری برای افشای اطلاعات خصوصی کاربران آیفون نیست.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا