اتهام جدید عربستان علیه آیت‌الله سیستانی

بعد از متهم کردن ایران، سپاه و حزب‌الله حالا نوبت به آن رسیده که دیگر شخصیت معتبر در منطقه و جهان اسلام و تشیع، آیت‌الله سیستانی در عراق هدف اتهامات عربستان قرار بگیرد؛ کسی که عامل اصلی شکل‌گیری بسیج مردم عراق مقابل تروریسم داعش و حامیانش است. روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، چاپ لندن مدعی شده …

بعد از متهم کردن ایران، سپاه و حزب‌الله حالا نوبت به آن رسیده که دیگر شخصیت معتبر در منطقه و جهان اسلام و تشیع، آیت‌الله سیستانی در عراق هدف اتهامات عربستان قرار بگیرد؛ کسی که عامل اصلی شکل‌گیری بسیج مردم عراق مقابل تروریسم داعش و حامیانش است.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، چاپ لندن مدعی شده بررسی پرونده امنیتی گروهی که به اتهام جاسوسی برای ایران در عربستان بازداشت شده‌اند نشان می‌دهد که آیت الله علی سیستانی به دنبال تأسیس مرکزی برای شیعیان در مکه بوده‌است.

این روزنامه مدعی است که سفارت ایران در ریاض و کنسولگری آن در جده و نماینده ایران در سازمان همکاری های اسلامی در آنچه «عملیات جاسوسی» نامیده مشارکت داشته‌اند.

الشرق الاوسط در ادامه ادعا کرده که سازمان اطلاعات ایران در همین راستا مبالغ هنگفتی را  تحت عنوان حقوق ماهیانه و اجاره خانه برای جاسوس‌های خود اختصاص داده و سفرهای متعددی نیز برای آنها به منظور دیدار با رهبر ایران ترتیب داده است.

این گزارش مدعی است یکی از اعضای گروه‌ «جاسوسی» کشف شده [شامل ۳۰ عربستانی، یک ایرانی و یک افغانستانی] یک عربستانی است که در ایران با افرادی دیدار کرده که به دلیل دست داشتن در حادثه موسوم به «حادثه خُبر»، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داشته‌اند.

الشرق الاوسط می‌گوید بر اساس بررسی‌های امنیتی صورت گرفته برخی عناصر گروه‌های جاسوسی مورد ادعا، با ۲۴ ایرانی در داخل و خارج عربستان دیدار کرده‌اند که تعداد زیادی از آنها دیپلمات بوده‌اند.

پیشتر عربستان از کشف یک باند جاسوسی خبر داده بود که با ایران در ارتباط بوده است و مدعی شد این افراد طی دو عملیات در سال‌ ۲۰۱۳ توسط نیروهای امنیتی سعودی در مکه، مدینه، ریاض و شهرهای شرق عربستان که شیعه نشین هستند، دستگیر شدند.

عربستان پیشتر اعلام کرده بود دادگاه جنایی ریاض  اعضای این باند را به اتهام آنچه «جاسوسی برای ایران» خوانده، محاکمه خواهد کرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا