یک دنیا خاطره در قاب

موبنا – جدال ٢ تیم فوتبال منتخب پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال مقابل تیم رسانه‌های ورزش، صبح دیروز در ورزشگاه شهید دستگردی با تساوی ٣ بر ٣ به پایان رسید، اما آنچه کوچکترین اهمیتی نداشت، نتیجه بازی بود. وفور ستاره‌های سابق علی پروین، حسن روشن، محمد پنجعلی، احمدرضا عابدزاده، حمید درخشان، رحیم یوسفی، بیژن طاهری، جواد …

موبنا – جدال ٢ تیم فوتبال منتخب پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال مقابل تیم رسانه‌های ورزش، صبح دیروز در ورزشگاه شهید دستگردی با تساوی ٣ بر ٣ به پایان رسید، اما آنچه کوچکترین اهمیتی نداشت، نتیجه بازی بود.
وفور ستاره‌های سابق
علی پروین، حسن روشن، محمد پنجعلی، احمدرضا عابدزاده، حمید درخشان، رحیم یوسفی، بیژن طاهری، جواد زرینچه، حسین عبدی، فرشاد پیوس، ایوب اصغرخانی، بهروز سلطانی، ناصر محمدخانی، مرتضی فنونی‌زاده، محمدحسن انصاری‌فرد، پرویز برومند و … آمده بودند تا بوی خوش دوران نه چندان دور فوتبال ما را در فضای دود گرفته تهران پخش کنند و واکنش‌ها بعد از بازی نشان می‌داد تا حد زیادی در رسیدن به خواسته‌شان موفق عمل کردند. در ابتدای بازی طبق رسمی خوشایند، اعضای هر دو تیم در جایگاه مخصوص به یاد بهزادی و احدی دسته‌ای گل گذاشتند.
پیوس، مثل گذشته‌ها
ستاره بازی بی‌گمان فرشاد پیوس بود؛ مردی که هر سه گل تیم پیشکسوتان را به ثمر رساند. او در پایان بازی به استناد این سه گل در روزهای سفیدشدن موهایش به بازیکنان جوان امروز توصیه‌های جالبی کرد: «زمان ما، فوتبال به این حد با مسائل مالی گره نخورده بود، چون پول زیادی وجود نداشت. بازیکنان حق دارند. باشگاه باید پول آنها را براساس قرارداد پرداخت کند. آنها جوان هستند و حق دارند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. من در هر مسابقه بعد از این‌که نخستین گلم را به ثمر می‌رساندم، به‌دنبال گل‌های بعدی بودم اما به‌طور مثال، طارمی این‌گونه نیست و وقتی یک گل می‌زند اشباع می‌شود. نه‌تنها به طارمی بلکه به تمام بازیکنان توصیه می‌کنم به‌خوبی استراحت کنند، تمرینات منظم داشته باشند و از حاشیه‌ها دور باشند.»
اتهام فردوسی‌پور به داور
عادل فردوسی‌پور، مجری و گزارشگر مشهور تلویزیون نشان داد خارج از قاب برنامه ٩٠ هم قابلیت جنجال‌سازی دارد. او پس از زدن ٢ گل از ٣ گل تیمش درباره بازی گفت: «فکر می‌کنم داور (تورج حق‌وردی) بازی را برای حریف درآورد!» او پس از خندیدن به این جمله‌ طنزش از همه اهالی ورزش خواست بیشتر به پیشکسوتان توجه کنند و قدر آنها را در زمان زنده بودنشان بدانند.
درخواست فریبا از پروین
بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال به‌عنوان یکی دیگر از حاضران در بازی از پروین خواست در چنین بازی‌هایی پا به توپ شود: «امیدوار هستم این بازی‌ها برای افراد زنده برگزار شود و امثال پروین و پیشکسوتانی که اینجا حضور دارند خودشان به درون زمین بروند چون هرکدام از این اسامی ١٠٠‌هزار نفر را به ورزشگاه می‌کشاند.»
پروین و کری خواندن برای فردوسی‌پور
پروین مثل همیشه به‌شدت از سوی تماشاگران تشویق شد. سلطان پرسپولیسی از زاویه دید خودش به تحلیل این بازی پرداخت: «این بازی‌ها باید بیشتر انجام شود اما در شادی‌ها نه این‌که کسی بمیرد و ما چنین بازی‌هایی را برگزار کنیم.» حاشیه بزرگ بازی وقتی رخ داد که پروین رو به فردوسی‌پور از مجری برنامه نود بابت دعوت از کفاشیان برای حضور در برنامه پرمخاطب دوشنبه شب انتقاد کرد و هوادار دوآتشه لیورپول هم زیرکانه از مرد چشم‌آبی پرسپولیس خواست این مسائل را در چنین محافلی مطرح نکند. کار به‌حدی بالا گرفته بود که فردوسی‌پور ادعا کرد اگر در این بازی گل بزند، سمت نیمکت تیم حریف می‌رود و دو انگشتش را به نشانه پیروزی جلوی پروین بالا می‌برد!»
ثبت لحظات جادویی
برای ثبت بهترین لحظات از سوی عکاسان پرتعداد، بهانه دیگری غیراز کری خواندن سلطان پرسپولیسی‌ها و فردوسی‌پور وجود داشت؛ پخش تصاویری از دوران بازی مرحومان احدی و بهزادی. این اتفاق ورزشگاه را منفجر کرد و فضایی کاملا احساسی را در دستگردی به وجود آورد.
واکنش عابدزاده
احمدرضا عابدزاده، سنگربان اسطوره‌ای سرخابی‌ها بیش از بقیه پیشکسوتان احساساتی شده بود و در پایان بازی، چنین جملاتی را به کار برد: «خیلی خوشحال هستم که مجددا همبازی‌هایم را دیدم. باید برنامه‌ریزی خاصی صورت بگیرد تا چنین رقابت‌هایی به شکل منظم برگزار شود و پیشکسوتان بیش از این تنها نمانند.»
به امید تداوم
در روزهایی که رسانه‌ها روزبه‌روز بیشتر از قبل سایه خود را بر زندگی ما مسلط می‌کنند، به یاد آوردن نسلی بزرگ اما بی‌بهره از قدرت رسانه، کاری شایسته و قابل تقدیر است؛ حتی اگر پوشش مستقیم رقابت آن هم در ساعات کم‌‌مخاطب تلویزیون از شبکه هنوز فراگیر نشده «ورزش» صورت گرفته شده باشد. همه امیدواریم با ستاره‌های سابق برخوردی در شأن بالایشان صورت بگیرد.

منبع:روزنامه شهروند

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا