جنایتی تکراری این‌بار در خیابان ابوذر

موبنا – این درحالی است که سه ماه پیش نیز در جنایتی مشابه دختر جوانی گرفتار یک کیف‌قاپ شد و درحالی که به دنبال سارق پراید سوار بود، کشته شد. ساعت ١٥ عصر روز دوشنبه پیرمرد ٧٤ ساله در حال کار روی نمای ساختمان خانه‌اش در خیابان ابوذر بود. حبیب‌الله شغلش سنگ‌کاری ساختمان بود و …

موبنا – این درحالی است که سه ماه پیش نیز در جنایتی مشابه دختر جوانی گرفتار یک کیف‌قاپ شد و درحالی که به دنبال سارق پراید سوار بود، کشته شد.
ساعت ١٥ عصر روز دوشنبه پیرمرد ٧٤ ساله در حال کار روی نمای ساختمان خانه‌اش در خیابان ابوذر بود. حبیب‌الله شغلش سنگ‌کاری ساختمان بود و آن روز نیز در خیابان ١٢ متری جنوبی، شهسوار حقیقی، کوچه ٢٩ مشغول به کار بود. دقایقی نگذشته بود که ناگهان این پیرمرد متوجه توقف خودرو پراید‌ هاچ‌بک مشکی رنگ شد که در مقابلش ایستاد. راننده با خونسردی از خودرو پیاده شد و دستگاه سنگ فرز را برداشت و به سرعت سوار خودرو شد. حبیب‌الله سعی کرد مانع این دزدی شود؛ از آنجا که راننده پراید هنوز حرکت نکرده بود، او به سمت در راننده رفت تا سارق را دستگیر کند؛ ولی سارق بی‌رحم بدون توجه به پیرمرد ماشین را روشن کرد و پایش را روی پدال گاز گذاشت. حبیب‌الله اما باز هم دست از مقاومت برنداشت. پیرمرد سعی کرد هر طور شده جلوی این دزدی را بگیرد. او دستش را از روی در برنداشت و همزمان با حرکت ماشین خودش نیز روی زمین کشیده شد. حبیب‌الله تصور می‌کرد که راننده پراید با دیدن این صحنه برای جلوگیری از حادثه خطرناک‌تری خودرواش را متوقف می‌کند؛ ولی این مرد خشن همچنان با سرعت به راه خود ادامه داد. پیرمرد روی زمین کشیده می‌شد و بدنش با مانع‌های مختلف برخورد می‌کرد. حبیب‌الله در نهایت بی‌جان شد و روی زمین افتاد. سارق جوان نیز با سرعت بیشتر به راه خود ادامه داد و فرار کرد؛ شاید نمی‌دانست که تنها به خاطر سرقت یک سنگ فرز جان یک انسان را گرفته است.
مرگ پیرمرد سنگ‌کار
سارق متواری شد و مردم نیز دور پیکر نیمه‌جان حبیب‌الله جمع شدند. آنها با ماموران کلانتری ١٦١ ابوذر و اورژانس تماس گرفتند و دقایقی بعد کارآگاهان جنایی و احمد‌بیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران سر صحنه حضور یافتند تا ماجرا را پیگیری کنند. این درحالی بود که چند دقیقه بعد عوامل اورژانس نیز راهی محل حادثه شدند و پیرمرد را به بیمارستان منتقل کردند؛ در حالی‌ که تجسس‌ها در این‌باره ادامه داشت، از بیمارستان خبر تلخی رسید؛ حبیب‌الله دیگر زنده نبود و در جدال با سارق سنگ‌فرز به خاطر شدت جراحت‌هایی که بر اثر کشیده شدن روی زمین و برخورد با مانع‌ها به او وارد شده بود، جان خود را از دست داد.
اظهارات شاهدان
با مرگ حبیب‌الله کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و تحقیقات ویژه خود را آغاز کردند؛ در حالی ‌که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، یکی از شاهدان این ماجرای تلخ درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «من از پنجره روبروی ساختمانی که حبیب‌الله در حال كار بر روی آن بود، صحنه را دیدم. حبیب‌الله سنگ‌کار ساختمان بود و ساعتی قبل از جنایت وقتی مشغول کار در ساختمان نیمه‌کاره بود، پسر جوان پراید سوار مقابل او توقف کرد و در یک لحظه با سرقت دستگاه سنگ‌فرز حبیب‌الله، سوار خودرواش شد؛ در آن لحظه صدا فریادهای این پیرمرد را شنیدم که مرتب می‌گفت دزد، دزد. حبیب‌الله وقتی دید که دستگاه سنگ‌فرز سرقت شده، به دنبال پسر سارق دوید و از در خودرو آویزان شد. پسر جوان که ترسیده بود با افزایش سرعت خودرو حبیب‌الله را به داربست و خودروهای پارک شده کنار خیابان کوبید و پس از افتادن او روی زمین، از محل فرار کرد. من و اهالی که شاهد این صحنه بودیم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم.»
پس از این اظهارات، تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه یافت و احمد بیگی، بازپرس ویژه قتل تهران به تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی دستور داد تا به بررسی نحوه مرگ پیرمرد ٧٤ ساله بپردازند و پسر سارق را شناسایی کنند.
جنایت تکراری
این نخستین‌بار نیست که چنین حادثه تلخی رخ می‌دهد. آذر ماه امسال بود که دختر جوان قربانی یک سرقت دیگر با همین شیوه شد. این دختر نیز زمانی که متوجه شد راننده یک پراید نوک‌مدادی رنگ کیف او را سرقت کرده است، به دنبال او از در سمت راننده ماشین آویزان شد و راننده نیز با سرعت این دختر را آن‌قدر روی زمین کشید که او جان باخت. قاتل این دختر دستگیر شد و صحنه قتل را هم بازسازی کرد. تا این‌که درنهایت پس از چند ماه باز هم حادثه مشابهی تکرار شد و این بار پیرمرد ٧٤ ساله قربانی این حادثه تلخ شد.

منبع:روزنامه شهروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا