زمان بازگشایی ایستگاه مترو حرم مطهر

موبنا – سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اساتید برجسته دانشگاهی و صاحب نظر در حوزه ترافیک از ٤ قاره و بطور ویژه از ایران در این کنفرانس علمی شرکت کرده اند، گفت: ترافیک به عنوان یک علم …

موبنا – سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اساتید برجسته دانشگاهی و صاحب نظر در حوزه ترافیک از ٤ قاره و بطور ویژه از ایران در این کنفرانس علمی شرکت کرده اند، گفت: ترافیک به عنوان یک علم میان رشته ای که موضوعات متعددی از عمران ، محیط زیست و فرهنگی را در کنار هم دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازمه به روز رسانی در این بخش تولید علم است. لذا در این کنفرانس تلاش شده با بکارگیری علم و اخرین دستاوردها به معضل ترافیک کمک کنیم .

وی با اشاره به اینکه در ١٥ دوره کنفرانس بر تولید علم و استفاده از کاربست های اجرایی هدف گذاری شده است ، در حالیکه تصمیمات بنیادی زمان بر است اما بسیاری از تحولات ترافیکی و مهندسی حمل و نقل که در تهران شاهد هستیم نتایج دستاوردهای کنفرانس های گذشته است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه حمل و نقل پاک به عنوان یک رویکرد جدید در پایتخت مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تغییر در رفتارهای ترافیکی و ارتقا زیر ساخت های ترافیکی در شهر که نتایج مبادله دانش و تجارب در این کنفرانس بوده است .

به گفته معاون شهردار تهران اینکه برنامه بودجه شهرداری تهران در سال ٩٥ بر اساس سرمایه گذاری و مشارکت های سرمایه ای پیش بینی شده بر مبنای نتایج اقتصادی این کنفرانس است.

وی در خصوص فعالیت دو ایستگاه پایانی خط یک مترو در ایام پایانی سال گفت: با توجه به اینکه دو ایستگاه پایانی خط یک مترو مدتی است به منظور راه اندازی خط ویژه فرودگاه مهرآباد و راه اندازی ایستگاه شهر آفتاب خدمات رسانی ندارد که برای مدت یک ماه بیش بینی شده بود.

تشکری هاشمی افزود: اکنون ٩� درصد کار در این مسیر به اتمام رسیده و طی هفته آینده سرویس دهی به شهروندان در مسیر کهریزک به حرم امام(ره) فراهم می شود.

وی تصریح کرد: اکنون تاکسی و اتوبوس در این مسیر به شهروندان خدمات رسانی دارد. این در حالی است که طی هفته آینده مترو نیز خدمات رسانی خواهد کرد.

معاون شهردار تهران در ادامه به طرح ال ای زد اشاره کرد و گفت: طرح در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده اما چون برخی از دستگاه ها اعلام کردند آمادگی اجرا ندارند، اجرای آن به تعویق افتاده است .

به گفته تشکری هاشمی، در سال ٩٥ و با رفع نواقص دستگاه ها این طرح به اجرا در خواهد آمد. این در حالی است که اکنون بخش هایی از این طرح بدون ذکر نام ال ای زد به اجرا درآمده است .

وی، منع تردد خودروهای فرسوده ، دو سطح کردن معاینه فنی بر مبنای معاینه سبز و زرد و منع تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از مهر ماه آینده را از جمله بخش های این طرح عنوان کرد.

منبع: صبحانه 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا