گروه رستاک به بروکسل می‌روند

موبنا – گروه «رستاک» در تابستان سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرد. این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و اساتید …

موبنا – گروه «رستاک» در تابستان سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرد.

این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و اساتید حوزه‌های متفاوت موسیقی کرد.

اساسی‌ترین موضوعات مورد بحث در این جلسات، بازجست نغمه‌های اصیل و کهن موسیقی مقامی ایران است که به شیوه‌ای نو در حوزه موسیقی معاصر ایران جریان یابد.

حکایت این گونه‌ موسیقی که ماهیت نغمات خود را از موسیقی کهن ملل گوناگون اخذ کند، بسیار مفصل است و تلاش رستاک تجربه‌ای است در حوزه این ژانر موسیقایی.

آلبوم تصویری گروه رستاک به نام «همه اقوام من» نخستین آلبوم موسیقی محلی بود که با تیراژ بالا (نزدیک به ۳۰۰ هزار نسخه) در سوپرمارکت‌ها توزیع شد و با استقبال خوب مخاطبین موسیقی همراه شد.

آلبوم «همه اقوام من» برعکس آلبوم نخست گروه رستاک «رنگواره‌های کهن» از فضای ریتمیک و شادتری برخوردار است.

آلبوم اول گروه در تیراژ محدود و با هدف جذب مخاطبین جدی‌تر موسیقی محلی به بازار آمد اما آلبوم دوم با هدف جلب مخاطبین وسیع تری تهیه شد.

بی‌شک «همه اقوام من» یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین آلبوم‌های چند سالهٔ اخیر در بین موسیقی محلی و حتی ردیفی به حساب می‌آید.

رستاک چندی پیش در قالب سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران روی صحنه رفت.

گروه موسیقی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری روز چهارشنبه ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ برابر با ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ در شهر بروکسل بلژیک و در سالن «Henry Le Boeuf Hall» روی صحنه خواهد رفت.

منبع: فارس 

۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا