قیمت جهانی طلا افزایش یافت

موبنا – پس از انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین و افزایش نگرانی ها از اقتصاد جهانی، قیمت طلا امروز برای پنجمین بار در ۶ جلسه اخیر افزایش یافت و حجم دارایی های بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نیز به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسید. بر اساس این گزارش، قیمت هر …

موبنا – پس از انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین و افزایش نگرانی ها از اقتصاد جهانی، قیمت طلا امروز برای پنجمین بار در ۶ جلسه اخیر افزایش یافت و حجم دارایی های بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نیز به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۲۴۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با حدود یک درصد رشد به ۱۲۴۶ دلار رسید.

بر اساس تحقیق یک موسسه خصوصی، میزان فعالیت در بخش تولید چین شدیدتر از آنچه انتظار می رفت کاهش یافت و موجب شد شرکت های کوچک با سریعترین سرعت در ۷ سال گذشته اقدام به کاهش نیروی کار خود کنند. این نشان می دهد که پکن برای جلوگیری از کند شدن بیشتر رشد اقتصادی خود باید اقدامات محرک اقتصادی خود را افزایش دهد.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «آمارهای ضعیف اقتصادی در سطح جهان نگرانی ها از کند شدن رشد را افزایش داده و موجب تقویت قیمت طلا شده است.» وی افزود، افزایش بیشتر دارایی صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا نی به سود فلز زرد تمام شده است.

طلا که با ۱۰.۸ درصد رشد قیمت، بهترین عملکرد ماهیانه ۴ سال اخیر خود را در ماه فوریه پشت سر گذاشته، امسال یکی از بهترین عملکردها را در بین دارایی های مختلف داشته است.

انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در روز دوشنبه بار دیگر نگرانی ها درباره میزان قدرت اقتصاد این کشور را تازه کرد. قراردادهای خرید خانه های دست دوم آمریکایی در ماه ژانویه به پایین ترین رقم خود در طی یک سال گذشته رسید و شاخص مدیران خرید شیکاگو که یکی شاخص مهم در ارزیابی اقتصاد آمریکا به شمار می رود، در ماه فوریه به ۴۷.۶ واحد تنزل یافت.

نگرانی ها از وضعیت اقتصاد جهانی موجب شده تا سرمایه گذاران پول های خود را به سمت بازار طلا هدایت کنند.

منبع: فرهنگ نیوز 

۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا