رایانه ۳۵ دلاری به وای – فای و بلوتوث هم مجهز شد

موبنا – به گزارش پی سی ورلد، این رایانه بر روی یک برد کوچک بنا شده و با افزوده شدن امکانات جدید Raspberry Pi 3 نام گرفته است. مدل قبلی این رایانه یعنی Pi 2 دارای پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی بود و حالا برای اولین بار قابلیت‌های بی سیم به این رایانه که در جیب …

موبنا – به گزارش پی سی ورلد، این رایانه بر روی یک برد کوچک بنا شده و با افزوده شدن امکانات جدید Raspberry Pi 3 نام گرفته است. مدل قبلی این رایانه یعنی Pi 2 دارای پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی بود و حالا برای اولین بار قابلیت‌های بی سیم به این رایانه که در جیب جا می‌شود اضافه شده است.

Pi 3 همچنین ۶۰ درصد سریع تر از نمونه های قبلی است و قرار است میلیون ها واحد از آن برای استفاده عمومی عرضه شود. ابن آپتون مدیر شرکت Raspberry Pi و سازنده این رایانه های کوچک و ارزان می گوید با افزوده شدن قابلیت اتصال به شبکه های وای – فای برای اولین بار می توان رایانه های یاد شده را رایانه های شخصی واقعی نامید.

از جمله دیگر امکانات این محصول می توان به پردازنده چهار هسته ای و ۶۴ بیتی ARM Cortex-A53 با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز اشاره کرد که نسبت به پردازنده اولیه ۳۲ بیتی ۹۰۰MHz Cortex-A7 پیشرفتی قابل توجه محسوب می شود. همچنین پرت های HDMI، اترنت، کارت حافظه میکرواس دی و چهار پرت یواس بی کماکان بر روی این رایانه جیبی وجود دارد.

قرار است در مرحله اول ۲۰۰ هزار رایانه Pi 3 توزیع شود و میزان توزیع آن در مراحل بعد بستگی به میزان استقبال از Pi 3 دارد. Pi 3 به راحتی قادر به اجرای ویندوز ۱۰ و سیستم عامل مبتنی بر لینوکس اوبونتو است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا