واکنش منتخب تهرانی ها به یک مصاحبه

پروانه سلحشوری منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای به نقل از او در یک رسانه کره‌ای، توضیحاتی ارائه کرد. سلحشوری ضمن ابراز ناخرسندی شدید از شیوه تدوین مصاحبه و منقطع کردن سخنانش توسط رسانه مذکور گفت: آنچه که منتشر شده تنها بخشی اندک از گفتگوی بنده با خبرنگار مذکور …

پروانه سلحشوری منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای به نقل از او در یک رسانه کره‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.

سلحشوری ضمن ابراز ناخرسندی شدید از شیوه تدوین مصاحبه و منقطع کردن سخنانش توسط رسانه مذکور گفت: آنچه که منتشر شده تنها بخشی اندک از گفتگوی بنده با خبرنگار مذکور بود. متاسفانه این رسانه نتوانسته یا نخواسته که دیدگاه کامل بنده درباره موضوع حجاب را پوشش دهد و همین امر سبب برخی سوءبرداشت ها در داخل و نیز سوءاستفاده برخی رسانه های خارجی ازجمله رسانه های معاند نظام شده است.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت: رعایت حجاب به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام، برای زنان مسلمان امری ضروی و برخاسته از اعتقادات قلبی آنان است. هرچند ممکن است در شیوه اجرای این اصل، اختلاف سلایقی وجود داشته باشد، اما التزام به آن از سوی زنان مسلمان ایرانی امری بدیهی است.

سلحشوری افزود: بنده به عنوان یک زن مسلمان، پوشیدن چادر را مصداق بارز رعایت حجاب می دانم. حال ممکن است برخی ها پوشیدن مانتو و روسری را در رعایت این اصل، کافی بدانند. این، همان اختلاف سلایقی است که ممکن است وجود داشته باشد اما در اصل رعایت حجاب هیچ تشکیکی نمی توان و نباید داشت.

وی ادامه داد: هر کشوری، برای خود قوانین و روال هایی دارد که رعایت آن برای اتباع دیگر ممالک به هنگام مسافرت به این کشورها ضروری است. حجاب زنان خارجی در ایران نیز جزو یکی از قوانین در ایران و رعایت آن از سوی مسافران خارجی نماد احترام به فرهنگ اسلامی ایرانیان است.

منتخب مردم تهران ضمن ابراز تاسف عمیق بابت برخی سوءبرداشت‌های به وجود آمده، تاکید کرد: نگرانی‌هایی که در این باره به درستی ایجاد شده است را به خوبی درک کرده و از این بابت عذرخواهی می‌کند.

سلحشوری همچنین افزود: شاید عده‌ای تمایل داشته باشند با بزرگ جلوه دادن این مصاحبه که به صورت ناقص منتشر شده، حماسه بزرگ ملت ایران در هفتم اسفند که جلوه‌ای باشکوه از مردم‌سالاری دینی بود را تحت‌الشعاع قرار دهند. این امر قطعا مانند شیوه تدوین مصاحبه بنده توسط آن رسانه خارجی، امری مذموم و غیراخلاقی است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا