کلاهبرداران لس آنجلسی

فروش ١٢ هزار متر زمين در ميني‌سيتي به يك ششم قيمت واقعي، اجاره ١٥٠٠ متر زمين و ٤٠٠ متر ملك تجاري در خيابان فرشته به قيمت ٤٠ ميليون تومان در ماه و انتقال ارز با چهاربرابر قيمت متعارف در صرافي‌ها سه پرونده فساد در صندوق بازنشستگي كشوري است كه رييس فعلي آن از‌ آنها رونمايي …

فروش ١٢ هزار متر زمين در ميني‌سيتي به يك ششم قيمت واقعي، اجاره ١٥٠٠ متر زمين و ٤٠٠ متر ملك تجاري در خيابان فرشته به قيمت ٤٠ ميليون تومان در ماه و انتقال ارز با چهاربرابر قيمت متعارف در صرافي‌ها سه پرونده فساد در صندوق بازنشستگي كشوري است كه رييس فعلي آن از‌ آنها رونمايي كرد.

رييس صندوق بازنشستگي كشوري ز از سه پرونده فساد در صندوق بازنشستگي خبر داد و گفت: دو پرونده اول كه مربوط به خريد و اجاره دو قطعه زمين و ملك بوده حل شده و املاك به صندوق بازگشته اما پرونده سوم كه مربوط به فروش و نقل و انتقال ارز است همچنان در حال پيگيري و به دليل خروج متهمان از كشور، اين پرونده هنوز به نتيجه نرسيده است.

محمود اسلاميان كه از مهر ماه سال گذشته به صندوق بازنشستگي رفته در توضيح پرونده اول فساد در صندوق بازنشستگي كشوري گفت: پرونده فساد اول مربوط به ۱۲ هزار متر زمين در ميني‌سيتي بود كه زمين بسيار ارزشمندي است. در دولت قبل اين زمين به قيمت ۳۲ ميليارد تومان به فردي فروخته شد. در قبال فروش اين زمين هفت ميليارد تومان پول به صندوق داده بودند و ۲۵ ميليارد تومان باقيمانده را با زميني در شوش تهاتر كرده بودند كه ارزش آن زمين‌ها به زحمت به ١٥ ميليارد تومان مي‌رسيد، درحالي كه قيمت زمين خود بالغ بر ٢٠٠ ميليارد تومان است. خوشبختانه فرد خريدار بعد از پيگيري‌هاي قضايي زمين را به سازمان بازگرداند.

مورد دوم به گفته اسلاميان مربوط به يك قطعه زمين پنج هزار متري در خيابان فرشته با موقعيت تجاري بسيار عالي. ۴۰۰ متر است كه اين مورد تجاري و ۱۵۰۰ متر اداري و مابقي زمين است. يكي از مديران قبلي شستا اين زمين را ماهانه ۴۰ ميليون تومان و به يك چهارم قيمت واقعي اجاره داده بود. اين مورد هم به گفته اسلاميان، به صندوق بازنشستگي كشوري بازگشت.

سومين مورد در حال پيگيري به گفته رييس صندوق بازنشستگي پرونده مربوط به انتقال ارز است. قرارداد مربوط به جابه‌جايي ارز پتروشيمي‌ها در زمان تحريم بوده است.

اسلاميان در توضيح اين پرونده كه همچنان در جريان است، عنوان كرد: جالب است بدانيد نرخي كه در قرارداد آمده بود چهار برابر نرخ فعلي بود. يعني سالانه ۴۰ ميليارد تومان اختلاف نرخ جابه‌جايي قرارداد قبلي و فعلي است. اما ضرر اين قرارداد فقط همين نبود. دوستان! در همين فاصله در نقل و انتقال پول ۱۲۰ ميليون دلار از اين منابع را براي سرمايه‌گذاري خودشان در دوبي به كار گرفته بودند. مدت زمان انتقال پول هم حدود ۴۵ روز بود. يعني ٤٥ روز پول فروش محصولات پتروشيمي در حساب آقايان مي‌ماند. اكنون ما با يك‌چهارم قيمت همان خدمات را دريافت مي‌كنيم و پول ظرف يك هفته وارد سيستم مي‌شود.

وي از ادامه پيگيري‌ها درخصوص اين پرونده خبر داد و اضافه كرد: مذاكرات و پيگيري‌هاي ما در مورد اين پرونده هنوز به نتيجه نرسيده است. چون بيشتر اعضاي اين تيم الان در امريكا و در شهر زيباي لس‌آنجلس هستند ما از طريق اينترپل شكايت كرده‌ايم و همچنان درگير اين پرونده هستيم. اما فعلا هنوز اين پرونده حل نشده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا