طرح مفهومی ولوو برای ربات‌های رفتگر آینده

موبنا – پروژه ROAR که توسط شرکت ولوو ارائه شده مرحله آزمایش نمونه اولیه را سپری می کند. سیستم ROAR به منظور تخلیه سطل های زباله در کامیون زباله به صورت مستقل و بی نیاز از انسان طراحی شده است. طرح مفهومی اولیه ولوو شامل رباتی می شد که به نقشه های محله و موقعیت …

موبنا – پروژه ROAR که توسط شرکت ولوو ارائه شده مرحله آزمایش نمونه اولیه را سپری می کند. سیستم ROAR به منظور تخلیه سطل های زباله در کامیون زباله به صورت مستقل و بی نیاز از انسان طراحی شده است. طرح مفهومی اولیه ولوو شامل رباتی می شد که به نقشه های محله و موقعیت مکانی سطل های زباله متکی بود و برای کمک به ناوبری از GPS، لیدار (LiDAR) و شتاب سنج بهره می برد.

طرح مفهومی ولوو برای ربات‌های رفتگر آینده

به گزارش “گروه علم و فناوری” عصرایران، در طرح جدید افزون بر موارد پیشین یک پهپاد نیز به کار گرفته می شود که از روی سقف کامیون زباله به پرواز در می آید و به عنوان چشمانی در آسمان برای ROAR عمل می کند. بر همین اساس، موقعیت مکانی دقیق سطل های زباله به ربات اطلاع داده می شود و نه مکانی که قرار بوده سطل زباله در آنجا قرار داشته باشد.

ولوو طی همکاری خود با دانشجویان سه دانشگاه شامل دانشگاه فناوری چالمرز، دانشگاه مالاردالن، و دانشگاه پن طراحی و ساخت نمونه اولیه این سیستم را تنها طی چهار ماه انجام داده است. به گفته پرلاگه گوتوال، مدیر پروژه توسعه ربات در گروه ولوو، ما آینده ای با اتوماسیون بیشتر را پیش بینی می کنیم. این پروژه تحریک تخیل ما برای آزمایش مفاهیم جدید را در نظر داشته که ممکن است راه حل های حمل و نقل آینده را شکل دهند.

منبع: عصرایران| محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا