رسیدگی بخش دوم پرونده حادثه دانشگاه شیراز

مصطفی ترک‌همدانی اظهار کرد: در حین رسیدگی به پرونده موکلم دلایلی به‌دست آمد که منجر به تشکیل پرونده جدیدی در دادسرای نظامی استان فارس شد و با دستور دادستان نظامی شیراز رسیدگی به این پرونده آغاز شده است. وی با بیان اینکه موکلم به حکم دادگاه در بخش نخست پرونده مبنی بر محکومیت متهمان به …

مصطفی ترک‌همدانی اظهار کرد: در حین رسیدگی به پرونده موکلم دلایلی به‌دست آمد که منجر به تشکیل پرونده جدیدی در دادسرای نظامی استان فارس شد و با دستور دادستان نظامی شیراز رسیدگی به این پرونده آغاز شده است.
وی با بیان اینکه موکلم به حکم دادگاه در بخش نخست پرونده مبنی بر محکومیت متهمان به حبس و شلاق تعلیقی اعتراض نکرده زیرا پرونده وارد مرحله دوم شده است، ادامه داد: در مورد پرونده این بخش موکلم وعده داده بود که اگر حمله‌کنندگان نام آمران را اعلام کنند، ایشان نسبت به حکم دادگاه اعتراضی نخواهند کرد.  ترک‌همدانی افزود: حدود یک ماه است که این پرونده تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
بر اساس اين گزارش، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس بعد از ظهر دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود که در آنجا مورد حمله افرادی ناشناس قرار گرفت. پس از اعلام شکایت علی مطهری از عاملان این حادثه و به جریان افتادن پرونده و ارسال آن به دادگاه، سه جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به حادثه دانشگاه شیراز در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به صورت غیرعلنی برگزار شد و متهمان پرونده به حبس و شلاق تعلیقی محکوم شدند.
مصطفی ترک‌همدانی بيان كرده بود که در بخشی از حکم۶ نفر از متهمان این پرونده به اتهام اخلال در نظم عمومی و توهین و همچنین تخریب عمومی به ۲ ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند اما این حکم ۲ سال تعلیق دارد. همچنین ۲ متهم دیگر به دلیل توهین به ۵/۴ ماه حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شده‌اند که حکم این ۲ متهم نیز به مدت یک سال تعلیق شده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا