درخشش انصاری‌فرد در يونان

در روزهایی که فوتبال ایران از فقر لژیونر در لیگ‌های اروپایی رنج می‌برد، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش توانسته‌اند عملکرد خوبی در لیگ‌های یونان و هلند داشته باشند. انصاری‌فرد که دو دوره آقای گلی لیگ‌ برتر را با سایپا و تراکتورسازی در کارنامه دارد، بعد از اینکه در لیگ سیزدهم با تراکتور‌سازی قهرمان جام حذفی …

در روزهایی که فوتبال ایران از فقر لژیونر در لیگ‌های اروپایی رنج می‌برد، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش توانسته‌اند عملکرد خوبی در لیگ‌های یونان و هلند داشته باشند. انصاری‌فرد که دو دوره آقای گلی لیگ‌ برتر را با سایپا و تراکتورسازی در کارنامه دارد، بعد از اینکه در لیگ سیزدهم با تراکتور‌سازی قهرمان جام حذفی شد و با ١٤ گل زده، عنوان آقای گل لیگ ‌برتر را به دست آورد، تصمیم گرفت به فوتبال اروپا برود. او در اولین فصل حضورش در اروپا همراه جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم‌ ملی، راهی اوساسونای اسپانیا شد، اما عملکرد ضعیفی در این تیم داشت و در ١٩ بازی که برای این تیم اسپانیایی به میدان رفت، نتوانست گل بزند. او بعد از عملکرد ناامید‌کننده در اسپانیا، تصمیم گرفت برای این فصل تیم خود را عوض کند. انصاری‌فرد با قرارداد قرضی و یک‌ساله به تیم پانیونیوس یونان پیوست تا فصل کابوس‌بار خود در اوساسونا را با بازی در سوپرلیگ یونان جبران کند.

خوش‌شانسی کریم

زمانی که کریم انصاری‌فرد، آقای گل سابق لیگ‌ برتر، بعد از یک فصل ناکامی در اوساسونا به پانیونیوس پیوست، خوش‌شانس بود که این باشگاه یونانی که در فصل قبل به مقام سیزدهمی لیگ این کشور رسیده بود، بهترین گلزن فصل قبل خود، دیمیتری کولووس را که در ٢٢ بازی برای این تیم ١١ گل زده بود، فروخت. دیگر خوش‌شانسی کریم این بود که آپوستولیس، دومین گلزن برتر پانیونیوس که در فصل گذشته توانسته بود ١٠ گل برای این تیم به ثمر برساند، این باشگاه یونانی را ترک کرده بود تا مهاجم کشورمان کار سختی برای بازی در ترکیب اصلی این تیم یونانی در این فصل نداشته باشد.

کریم انصاری‌فرد، بهترین گلزن پانیونیوس در این فصل، با گلی که در بازی مقابل کالونی برای این تیم زد با هفت گل زده در رده ششم برترین گلزنان سوپرلیگ یونان قرار گرفت. انصاری‌فرد موفق شده با هفت گلی که در ٢١ بازی برای این تیم زده است میانگین ٣٣/٠ گل در هر بازی را از خود به جای بگذارد و در ٣٣/٣٣ درصد از بازی‌هایی که برای تیمش به میدان رفته است، گلزنی کند. درحال‌حاضر فورتونیس با ١٦ گل زده آقای گل سوپرلیگ یونان است. انصاری‌فرد که تیمش از رسیدن به فینال جام حذفی با توجه به تساوی در زمین پائوک باز مانده، علاوه بر گل‌هایی که در سوپرلیگ یونان برای پانیونیوس زده، دو گل نیز در جام حذفی برای این تیم به ثمر رسانده است.

زننده ٢٧ درصد  گل‌ها

پانیونیوس که فصل گذشته در سوپرلیگ یونان به مقام سیزدهمی رسیده بود، تا اینجای کار توانسته در سوپرلیگ یونان نتایج خوبی کسب کند و در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. البته هم‌تیمی‌های کریم انصاری‌فرد با توجه با اختلاف ٢٨ امتیازی با تیم صدرنشین المپیاکوس، عملا شانسی برای قهرمانی در سوپرلیگ یونان ندارند، اما این شانس را دارند که در فصل آینده در لیگ اروپا حضور داشته باشند. این تیم در رقابت‌های این فصل سوپرلیگ یونان ٢٦ گل زده است. مهاجم شماره ١٠ تیم‌ ملی با هفت گلی که برای این تیم زده، موفق شده حدود ٢٧ درصد گل‌های این تیم یونانی را در سوپرلیگ بزند و بهترین گلزن تیمش در این فصل شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا