طارمی تاریخ ساز می شود

محمد خاکپور به دفاع از مهدی طارمی می پردازد. او که به صداقت، خوش قلبی و توانایی فنی طارمی ایمان دارد در مورد حواشی اخیر که دامن این مهاجم ۲۳ ساله را گرفته به خبرنگار “ورزش سه” می گوید:« مهدی طارمی از لحاظ فنی و اخلاقی، می تواند نه تنها در ایران که در آسیا …

محمد خاکپور به دفاع از مهدی طارمی می پردازد. او که به صداقت، خوش قلبی و توانایی فنی طارمی ایمان دارد در مورد حواشی اخیر که دامن این مهاجم ۲۳ ساله را گرفته به خبرنگار “ورزش سه” می گوید:« مهدی طارمی از لحاظ فنی و اخلاقی، می تواند نه تنها در ایران که در آسیا هم بهترین شود. او قادر است در فوتبال ما تاریخ ساز شود. به سطح اول فوتبال اروپا برسد و پله های ترقی را یکی یکی طی کند. الان اما مهدی چوب خوش قلبی، سادگی و صداقتش را می خورد. این خصوصیات فوق العاده است و نمی توان در خیلی از بازیکنان دید اما برای کمک به دیگران، او باید روی کار حرفه ای اش تمرکز کند. اعتقادم این است که اگر می خواهم دست دیگران را بگیرم ابتدا باید خودم قوی شوم. طارمی هم همینطور. او اگر می خواهد آینده خود، خانواده و اطرافیانش را بسازد بهتر است روی کار حرفه ای بیشتر تمرکز کند و قویتر شود.»

خاکپور در ادامه می گوید:« صداقت او بی نظیر است. من سالها تجربه حضور در تیمهای مختلف را داشته ام و می توانم اتفاق ها را تجزیه و تحلیل کنم. خیلی ها چون ساده و خوش قلب هستند زودتر تحت تاثیر قرار می گیرند و بقیه پشت آنها پنهان می شوند. من طارمی را هرگز از نزدیک ندیده ام و حتی یک کلمه هم با او صحبت نکرده ام اما احساسم این را می گوید که یک عده پشت صداقت او پنهان شدند تا حرف هایشان را از زبان طارمی بزنند. حمایت از دیگران مهم است، به شرطی که در جا و زمان درست و البته با ادبیات بهتر انجام شود. روز اولی که آن نقل قول ها را خواندم مطمئن بودم که مهدی پسری نیست که این صحبتها را انجام بدهد. اگر هم چیزی گفته قطعا منظوری نداشته. »

خاکپور که سالها کنار دایی، کریمی ، مهدوی کیا و خداداد عزیزی بازی کرده معتقد است طارمی هم می تواند یکی مثل این بزرگان شود:« طارمی از لحاظ فیزیک، تکنیک و سرعت فوق العاده است و قطعا می تواند یکی مثل علی دایی ، مهدوی کیا، علی کریمی، وحید هاشمیان و خداداد عزیزی شود. فقط باید مواظب استراحت و رفت و آمدهایش باشد. مثلا اگر همه بازیکنان ساعت ۴ در تمرین حاضر می شوند او باید ۳۰/۳ به تمرین برود. یا اگر جلسه ساعت ۳ است او باید ۱۰ دقیقه زودتر در محل جلسه حاضر شود. طارمی با این کارها روی فوتبالش تمرکز می کند و هر بار که به زمین برود می تواند تغییر ایجاد کند. آنوقت قویتر شده و می تواند حرفهایش را بزند.»

خاکپور در پایان از رسانه ها و اهالی فوتبال درخواستی دارد:« نه با طارمی برخوردی داشته ام و نه لحظه ای او را دیده ام اما قلبا دوستش دارم و آرزو می کنم که در فوتبالش موفق باشد. چون می دانم خوش قلب و صادق است و البته از نظر فنی توانایی بازی در سطوح بالاتر را دارد. از آنهایی که در فوتبال ، به هر نوعی مشغول فعالیت هستند و زحمت می کشند خواسته ای دارم. وقتی ما استعدادهایی مثل طارمی داریم، همه و همه باید دست به دست هم بدهیم که او مایه افتخار ما در فوتبال آسیا و حتی جهان شود. مهدی جوان است، ممکن است اشتباهی کند اما وظیفه ما این است که کمکش کنیم. کمک برای اینکه برود، کسی شود و در دنیا ما را سربلند کند. پس انرژی مان را پشت مهدی و در حمایت از او بگذاریم نه مقابلش.»

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا