کمپانی شارپ فروخته شد

  سهامی که فاکس‌کان خریداری می‌کند، ۶۵٫۹ درصد از تمام شرکت شارپ را در اختیار فاکس‌کان قرار می‌دهد؛ یعنی سهم شرکت تایوانی فاکس‌کان، از سهم شرکت ژاپنی Innovation Network که از مالکان شارپ است بیشتر می‌شود. چنین معامله‌ای که در آن یک شرکت خارجی، شرکتی ژاپنی را در این وسعت خریداری کند، سابقه‌ی زیادی نداشته …

 

فاکس‌کان به قیمت ۶٫۲ میلیارد دلار شارپ را خرید

سهامی که فاکس‌کان خریداری می‌کند، ۶۵٫۹ درصد از تمام شرکت شارپ را در اختیار فاکس‌کان قرار می‌دهد؛ یعنی سهم شرکت تایوانی فاکس‌کان، از سهم شرکت ژاپنی Innovation Network که از مالکان شارپ است بیشتر می‌شود. چنین معامله‌ای که در آن یک شرکت خارجی، شرکتی ژاپنی را در این وسعت خریداری کند، سابقه‌ی زیادی نداشته است.

«تری گو» (Terry Gou)، مدیرعامل و موسس فاکس‌کان درباره‌ی معامله‌ی جدیدشان گفته که آن‌ها چهار سال است به دنبال خرید شارپ هستند. مدیرعامل این شرکت تایوانی می‌گوید که آن‌ها در ابتدا ۵٫۱ میلیارد دلار به شارپ پیشنهاد و سپس این مقدار را به ۵٫۴۴ میلیارد دلار افزایش دادند.

شارپ فعلا وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند، اما فاکس‌کان قول داده است تا با تزریق بودجه به این شرکت ژاپنی، شارپ را به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان صفحه‌های نمایش گوشی‌ها تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا