ساخت بزرگترین آکواریوم طبیعی کشور در بوستان بش قارداش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، روح الله براتیان در جمع خبرنگاران افزود: آب استخر اصلی بش قارداش تخلیه و گندزدایی شده است و در حال آماده‌سازی برای تبدیل شدن به بزرگترین آکواریوم طبیعی کشور است. وی با اشاره به اینکه ماهی‌های موجود در این استخر به استخر پارک باباامان منتقل شده است، …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، روح الله براتیان در جمع خبرنگاران افزود: آب استخر اصلی بش قارداش تخلیه و گندزدایی شده است و در حال آماده‌سازی برای تبدیل شدن به بزرگترین آکواریوم طبیعی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ماهی‌های موجود در این استخر به استخر پارک باباامان منتقل شده است، ادامه داد: تا سه روز آینده ۱۰هزار نوزاد ماهی کوی ژاپنی که در رنگ‌های مختلف هستند به این استخر ریخته می‌شود. این گونه از ماهی‌ها نسبت به درجه پایین دمای هوا مقاوم هستند و از بین نخواهند رفت.

براتیان همچنین از ساخت حوض‌خانه در محل بوستان بش قارداش خبر داد و بیان کرد: شهرداری بجنورد تمامی حوض‌های قدیمی موجود در منازل را جمع آوری و به این محل منتقل می‌کند و این حوض‌ها در ساخت سفره‌خانه‌ها در این مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی از سوی یکی از شهروندان حوضی با قدمت ۱۲۰ سال نیز به شهرداری اهدا شده که این نهاد این حوض را به محل بش قارداش انتقال داده است.

این مقام مسئول توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر برخی از افرادی که قصد خانه‌سازی دارند حوض‌های قدیمی موجود در منازل را تخریب می‌کنند که شهرداری حاضر است با هزینه خود این حوض‌ها را به بش قارداش انتقال دهد. تاکنون ۱۰ حوض از سوی شهروندان اهدا شده و به بوستان بش قارداش منتقل شده است.

شهردار بجنورد از ساخت و نوسازی ۱۶ پارک در این شهر خبر داد و گفت: از این ۱۶ پارک، ۶ پارک جدید هستند که در حال ساخت هستند. درصدد هستیم تا پارک‌ها و فضای سبز را مجهز به سیستم آبیاری بارانی و قطره‌ای به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب کنیم. این طرح در بلوار مصلی و پارک هجرت اجرایی شده است.

براتیان تاکید کرد: ۹۹ درصد آب فضای سبز از آب شرب جدا شده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا