سقف پروانه اپراتورها بر اساس سیمکارتهای فعال آنان محاسبه می شود

حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به درخواست و مذاکره اپراتورها با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد ملاک محاسبه سقف مشترک پروانه اپراتورها، تعداد سیمکارتهای فعال آنها باشد.وی گفت: اختلاف نظر بین سیمکارتهای …

حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به درخواست و مذاکره اپراتورها با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد ملاک محاسبه سقف مشترک پروانه اپراتورها، تعداد سیمکارتهای فعال آنها باشد.
وی گفت: اختلاف نظر بین سیمکارتهای واگذار شده و سیمکارتهای فعال در شبکه منجر به بررسی این موضوع شد تا این اختلاف نظر برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه مقرر شد  ملاک عمل رگولاتوری در خصوص سقف جذب مشترک اپراتورهای تلفن همراه، سیمکارت‌های فعال در شبکه باشد ،تصریح کرد : این تصمیم در راستای شفاف سازی سقف واگذاری سیمکارت در پروانه اپراتورها اتخاذ شده است .
رضوانی  در ادامه در خصوص  ادعای مدیرعامل اپراتور دوم مبنی بر اینکه در پروانه این اپراتورسقفی برای ارایه سیمکارت وجود ندارد، گفت: این موضوع در واحد نظارت رگولاتوری بررسی شده و نتایج بررسی مفاد پروانه اپراتور نشان می‌دهد که این اپراتور می‌تواند حداکثر تا سقف ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک جذب کند.
گفتنی است چندی پیش با آغازواگذاری پنجمین بسته ۱۰ میلیون شماره ای از سیمکارتهای اپراتور دوم با پیش شماره ۰۹۳۹ ،مدیرعامل این شرکت مدعی شده بود اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل-MTN ، در پروانه سقفی برای واگذاری سیمکارت ندارد .
اپراتور ایرانی  خارجی MTN اقدام به خرید ۵۰ میلیون شماره موبایل نموده است تا کنون حاضر به افشای اطلاعات عملکرد خود نبوده و به همین اساس از واگذاری سهام ترکسل که قرار بود دو سال  پیش از بهره برداری از این شبکه در بورس واگذار شود نیز طفره می رود
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا