استفاده از هندزفری اثرات امواج موبایل را کاهش می دهد

“شهرام مرادبیگی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: برای جلوگیری از تاثیرات  منفی امواج گوشی های موبایل و امواج الکترومغناطیسع ساطع شده گوشی تلفن همراه کاربران می توانند تا حدود زیادی از مضر بودن این امواج بر بدنشان را کاهش دهند.وی افزود: همچنین کوتاه کردن زمان مکالمه با تلفن همراه …

“شهرام مرادبیگی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: برای جلوگیری از تاثیرات  منفی امواج گوشی های موبایل و امواج الکترومغناطیسع ساطع شده گوشی تلفن همراه کاربران می توانند تا حدود زیادی از مضر بودن این امواج بر بدنشان را کاهش دهند.
وی افزود: همچنین کوتاه کردن زمان مکالمه با تلفن همراه ، استفاده از پیامهای متنی به جای مکالمه، استفاده از تلفن های ثابت و نیز استفاده از تلفن همراه در فضای آزاد از جمله راهکارهایی است که باید برای جلوگیری از تشعشات امواج موبایل به آن توجه کرد.
این کارشناس تصریح کرد: تحقیقات در زمینه خطرات ناشی از استفاده تلفن همراه همچنان ادامه دارد و تا کنون مشخص نشده است که موبایل ها تا چه حدی با حیات و سلامتی بشر ارتباط دارند و تاثیرگذار هستند.
به گزارش موبنا، آثار امواج گوشی های موبایل و امواج الکترومغناطیسع ساطع شده از آنتن های موبایل و تاثیری که بر سلامتی شهروندان می گذارد از جمله مباحثی است که کارشناسان بر روی آن اختلاف نظر بسیاری دارند.
با وجودی که برخی از مسئولان وزارت ارتباطات در کشور معتقدند این تشعشعات کمترین تاثیر را بر سلامتی انسان دارد اما کارشناسانی در کشور با این امر مخالفند و معتقدند که این امواج سلامتی انسان را در معرض خطر قرار می دهد.
چندی پیش کارشناسان توصیه کرده بودند که به هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه آن را تا حد امکان از کنار سر خود دور نگهدارند و زیاد با تلفن صحبت نکنند.
گفتنی است گوشی تلفن همراه به هنگام روشن بودن و به ویژه مکالمه از خود امواج رادیویی ساطع می کند که نگهداشتن طولانی مدت گوشی کنار سر، خطراتی را برای انسان به همراه دارد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا