بازار تلفن همراه نیازمند اتحادیه مستقل است

“رضا نیک پور” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تا کنون اتحادیه مستقلی برای این کالای ارتباطی تشکیل نشده است و این در حالی است که اتحادیه های دیگر خود را متولی این صنف می دانند.وی تصریح کرد: در زمان حاضر اتحادیه ها و انجمن های مختلفی خود را متولی …

“رضا نیک پور” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تا کنون اتحادیه مستقلی برای این کالای ارتباطی تشکیل نشده است و این در حالی است که اتحادیه های دیگر خود را متولی این صنف می دانند.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر اتحادیه ها و انجمن های مختلفی خود را متولی این حوزه می دانند که تا کنون نیز اقدام چشمگیری در این بازار انجام نداده اند.
وی ادامه داد: نبود اتحادیه مستقل برای این حوزه و در پی آن افزایش پدیده قاچاق انواع گوشی های تلفن همراه ، سبب شده است تعداد اندک تولید و مونتاژ داخل هم به دلیل شرایط رقابتی در دست تولیدکنندگان مانده و جذب بازار مصرف نشود.
در همین حال یکی دیگر از دست اندرکاران بازار تلفن همراه معتقد است: با توجه به شرایط فعلی که عنان بازار در اختیار قاچاقچیان است برخی از فروشندگان سود جو نیز برای سوددهی بیشتر اقدام به تعویض لوازم و قطعات یدکی ، فروش گوشی های کارکرده به جای گوشی های نو و ارائه کارت گارانتی های تقلبی پرداخته اند.
“پیام نظری” تصریح کرد: اگر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۲۵ به هشت درصد برسد و نظارت و برخورد دائمی و همیشگی با فعالان غیرقانونی این کالا صورت گیرد، شاهد بازاری مناسب برای این کالاتی ارتباطی خواهیم بود.
از سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به ۲۵ اصلاح شد و تا کنون نیز تعرفه واردات گوشی ۲۵ درصد است.
بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی و نبود اتحادیه مستقل برای این صنف به منظور نظارت بر فعالیت قاچاقچیان باعث شده بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد .
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا