سریال «غیر علنی» جناحی نیست

سریال «غیر علنی» جناحی نیست وی افزود: بین پیشنهادهای اخیر، نقش ها خیلی جذابیت نداشت اما وقتی «غیر علنی» به من پیشنهاد شد دو نکته برایم مهم بود. یکی اینکه از دوستانی چون سروش صحت درباره همکاری با رضا جودی و مهرداد خوشبخت تعاریف خوبی شنیده بودم و این مساله من را به این همکاری …

سریال «غیر علنی» جناحی نیست

وی افزود: بین پیشنهادهای اخیر، نقش ها خیلی جذابیت نداشت اما وقتی «غیر علنی» به من پیشنهاد شد دو نکته برایم مهم بود. یکی اینکه از دوستانی چون سروش صحت درباره همکاری با رضا جودی و مهرداد خوشبخت تعاریف خوبی شنیده بودم و این مساله من را به این همکاری راغب می کرد. دوم اینکه دستیار کارگردان این سریال وقتی نقش را پیشنهاد می کرد گفت کاری است که برایم تازگی دارد و همینطور هم بود. کاراکتر فرانک عظیمی علاوه بر اینکه جزو نقش های اصلی این مجموعه است فضای متفاوتی هم با کارهای اخیرم دارد.

نقشم در «غیر علنی» متفاوت است

این بازیگر با اشاره به اینکه آخرین کاری که مردم در تلویزیون از وی دیده‌اند «خوب، بد، زشت» ساخته منوچهر هادی بوده است، بیان کرد: آنجا نقش فردی مهربان و نرم‌خو را داشتم اما این نقش به دلیل اینکه جنس منفی کمدی است خیلی برایم جالب بود. فرانک عظیمی زن فرصت طلبی است که از آب گل آلود ماهی می گیرد و از آن طرف مدرس موفقیت و کلاس های مثبت اندیشی است اما در زندگی واقعی اش هیچ کدام از اینها نهادینه نشده است.

بازیگر مجموعه «پژمان» اظهار کرد: چیزی شبیه این نقش را سال ها پیش در سریال «گاوصندوق» مازیار میری داشتم ولی نکته مهمی که «غیر علنی» دارد سیاسی نبودن کار است. اگرچه در یک مقطع سیاسی روایت می شود اما به هیچ جناحی نمی پردازد و این برایم حائز اهمیت بود. من به خاطر احترام به مردم هیچوقت دوست ندارم در کاری بازی کنم که عده ای را مهم جلوه دهم و عده ای دیگر را بی دلیل ناراحت کنم. این  سریال یک کمدی اجتماعی است که فقط در فضای انتخابات روایت می شود و جغرافیایی هم ندارد.

سینما و تلویزیون از چشم من افتاده است

رهنما درباره کمرنگ شدن تنوع نقش ها در تلویزیون عنوان کرد: خوشبختانه در تئاتر پیشنهادهای خوبی دارم و در چهار سال اخیر جزو پرکارترین بازیگران زن تئاتر هستم و اقناع به عنوان بازیگر را از تئاتر می گیرم و منتظر فرصت های خاص در سینما و تلویزیون نیستم چون نقش ها در تلویزیون و سینما هم تفاوت های کار تئاتر را ندارد. تفاوت جنس بازی من در تئاتر با تلویزیون مشهود است که یکی از علت هایش نقش هایی است که در این دو رسانه به من پیشنهاد می شود.

وی گفت: در تئاتر فرصت های متفاوت تری پیش می آید. من روی صحنه کار درام سنگین از جنس «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» هم داشتم ولی در مدیوم های دیگر چنین فرصتی برای من پیش نیامد به همین خاطر سینما و تلویزیون از چشم من افتاده است. نه تنها برای من حتی برای سوپراستارها و کسانی که موقعیت بازیگری بهتری نسبت به من دارند تفاوت خیلی فاحشی در بازی هایشان نیست.

بازیگر «خداحافظ بچه» در پاسخ به اینکه چقدر به کارگردانی سینما فکر می کند، اظهار کرد: سینما به خاطر مقوله اقتصادی همیشه مجبور است به موضوعات شبیه به هم بپردازد. تلویزیون هم به خاطر بایدها و نبایدهایی که دارد بازیگر را به یک تکرار می رساند. اصولا سینما مدیای مورد علاقه من نیست. من حتی فیلم هم زیاد نمی بینم و بیشتر کتاب می خوانم ولی کارگردانان تئاتر همه جای دنیا یکی دوبار سینما را تجربه می کنند و بدیهی است که هر فرد وسوسه شود حوزه سینما را هم تجربه کند.

وی افزود: من هم در فکرش هستم ولی تا قصه ای که می‌خواهم به دستم نرسد یا قبلش تجربه یکی دو تله فیلم نداشته باشم بهتر است انجام ندهم چون وقتی کارگردانی می کنید نگاهی که در تئاتر دارید با سینما بسیار متفاوت است. ترجیح می دهم اول نگاهم را در سینما تثبیت کنم و بعد با آرامشی کامل سراغ فیلمسازی بروم اما مطمئنم که حتما این تجربه را خواهم داشت.

مدیر هنری بند موسیقی «نقطه دار» هستم

این بازیگر که تا کنون چهار کتاب منتشر کرده است درباره فعالیت های خود در حوزه نشر گفت: آخرین کتاب شعرم به نام «زن باران» از انتشارات نگاه است که در نمایشگاه کتاب امسال چاپ اول آن به پایان رسید و الان چاپ سوم آن در بازار است. اخیرا هم چند ترانه برای بند موسیقی پاپ- راک به نام «نقطه دار» سرودم که خودم مدیر هنری آن هستم و دکلمه و نوعی از اجرای تئاتر و موسیقی را هم به عهده دارم.

وی در پایان گفت: متاسفانه گروه موسیقی ما امسال برای جشنواره موسیقی فجر نتوانست خود را آماده کند اما بعد از عید حتما یک اجرا با نام «از پاریس تو تا تهران من» با خواننده گروه خواهم داشت.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا